Ecsetrajz 3 tónusban – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
tónuscsoportok
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Pontos érzékelés, összefogó megfigyelések, lényegi elemek csoportosítása, döntés
Unterrichtsmethode
problémaalapú tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A gyakorlat segít a látvány tónuselemeinek tudatos, képszerű leképzésében
Konzepte
tónuscsoportok, ecsetjáték, tiszta kontraszt
Erforderliche Werkzeuge
ecsetek, közép tónusú papír, fekete és fehér tus
Dauer
2x4 óra
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

A feladatnak megfelelő beállítás berendezése, főbb szempontok és célok összefoglaló magyarázata.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Személyesen vezetett munka. A kis létszámú csoportot tagjait haladási ritmusukhoz alkalmazkodva konzultációkkal segítem.

A munka adott fázisaiban a tagok reflektálnak egymás munkáira is.

A második alkalommal a feladat hasonlóan ismétlődik célirányosabb korrektúrákkal segítve a koncentráltabb képi megvalósulásokat.

Verwendete Anwendungen
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Evaluierungsplan

Részletes szóbeli értékelés.

A feladatmegoldások egyéni sokfélesége mellett fontos a fejlesztési céloknak megfelelő végeredmény.

Az értékelés a munkafolyamat egészét érinti, rámutatva az abban megfigyelhető egyéni karakterjegyekre, gyengeségekre, erényekre.

A végső közös megbeszélésen a kiadott feladat fő céljait, szempontjait elevenítjük fel, ezek szerint a diákok elsősorban egymás munkáira reflektálnak, majd e reflexiókat egészítem ki saját észrevételeimmel

Differenzierung

A feladat, és a képzés lényegi eleme az általános szakmai feladatok minőségi megoldása mellett a személyes karakterjegyek felismerése, erősítése. A feladatmegoldás során a személyes konzultációk, korrektúrák messzemenőkig figyelembe veszik az adott tanuló fejlődési útját, annak aktuális stádiumát, egyéni szakmai érdeklődédét, céljait. A folyamatban fontos szempont a lemaradó rész-képességek felfejlesztése.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Tónusvázlatok készítése redukált (3) tónusban, tetszőleges látványról.