Ecsetrajz 3 tónusban – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
tónuscsoportok
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Pontos érzékelés, összefogó megfigyelések, lényegi elemek csoportosítása, döntés
Módszer, tanulásszervezési
problémaalapú tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
A gyakorlat segít a látvány tónuselemeinek tudatos, képszerű leképzésében
Fogalmak
tónuscsoportok, ecsetjáték, tiszta kontraszt
Szükséges eszközök
ecsetek, közép tónusú papír, fekete és fehér tus
Időtartam
2x4 óra
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A feladatnak megfelelő beállítás berendezése, főbb szempontok és célok összefoglaló magyarázata.

Az óra / projekt megvalósítása

Személyesen vezetett munka. A kis létszámú csoportot tagjait haladási ritmusukhoz alkalmazkodva konzultációkkal segítem.

A munka adott fázisaiban a tagok reflektálnak egymás munkáira is.

A második alkalommal a feladat hasonlóan ismétlődik célirányosabb korrektúrákkal segítve a koncentráltabb képi megvalósulásokat.

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Értékelési terv

Részletes szóbeli értékelés.

A feladatmegoldások egyéni sokfélesége mellett fontos a fejlesztési céloknak megfelelő végeredmény.

Az értékelés a munkafolyamat egészét érinti, rámutatva az abban megfigyelhető egyéni karakterjegyekre, gyengeségekre, erényekre.

A végső közös megbeszélésen a kiadott feladat fő céljait, szempontjait elevenítjük fel, ezek szerint a diákok elsősorban egymás munkáira reflektálnak, majd e reflexiókat egészítem ki saját észrevételeimmel

Differenciálás

A feladat, és a képzés lényegi eleme az általános szakmai feladatok minőségi megoldása mellett a személyes karakterjegyek felismerése, erősítése. A feladatmegoldás során a személyes konzultációk, korrektúrák messzemenőkig figyelembe veszik az adott tanuló fejlődési útját, annak aktuális stádiumát, egyéni szakmai érdeklődédét, céljait. A folyamatban fontos szempont a lemaradó rész-képességek felfejlesztése.

Házi feladat, projektfeladat

Tónusvázlatok készítése redukált (3) tónusban, tetszőleges látványról.