Ecsetrajz 3 tónusban – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
tónuscsoportok
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Pontos érzékelés, összefogó megfigyelések, lényegi elemek csoportosítása, döntés
Metodo didattico
problémaalapú tanulás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
A gyakorlat segít a látvány tónuselemeinek tudatos, képszerű leképzésében
Concetti
tónuscsoportok, ecsetjáték, tiszta kontraszt
Strumenti necessari
ecsetek, közép tónusú papír, fekete és fehér tus
Durata
2x4 óra
Introduzione e preparazione della lezione / project task

A feladatnak megfelelő beállítás berendezése, főbb szempontok és célok összefoglaló magyarázata.

Realizzazione della lezione / project task

Személyesen vezetett munka. A kis létszámú csoportot tagjait haladási ritmusukhoz alkalmazkodva konzultációkkal segítem.

A munka adott fázisaiban a tagok reflektálnak egymás munkáira is.

A második alkalommal a feladat hasonlóan ismétlődik célirányosabb korrektúrákkal segítve a koncentráltabb képi megvalósulásokat.

Applicazioni utilizzate
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Programma di valutazione

Részletes szóbeli értékelés.

A feladatmegoldások egyéni sokfélesége mellett fontos a fejlesztési céloknak megfelelő végeredmény.

Az értékelés a munkafolyamat egészét érinti, rámutatva az abban megfigyelhető egyéni karakterjegyekre, gyengeségekre, erényekre.

A végső közös megbeszélésen a kiadott feladat fő céljait, szempontjait elevenítjük fel, ezek szerint a diákok elsősorban egymás munkáira reflektálnak, majd e reflexiókat egészítem ki saját észrevételeimmel

Differenziazione

A feladat, és a képzés lényegi eleme az általános szakmai feladatok minőségi megoldása mellett a személyes karakterjegyek felismerése, erősítése. A feladatmegoldás során a személyes konzultációk, korrektúrák messzemenőkig figyelembe veszik az adott tanuló fejlődési útját, annak aktuális stádiumát, egyéni szakmai érdeklődédét, céljait. A folyamatban fontos szempont a lemaradó rész-képességek felfejlesztése.

Compiti a casa, project task

Tónusvázlatok készítése redukált (3) tónusban, tetszőleges látványról.