IKT projekt – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt projekta
Sector
Információs és kommunikációs technológiák
Tema, učno področje
Projekt ismeretek, csoportok létrehozása
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Kommunikáció, alkalmazkodó képesség
Metoda poučevanja
csoportmunka
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Az óra végére a diákok önálló döntés alapján kialakítják a projekthez szükséges 3 csoportot, akik különböző képességekkel és készségekkel rendelkeznek: programozás, weblap szerkesztés és grafikai alkalmazás.
Koncepti
projekt, csoport, munka, kommunikáció, együttműködés
Potrebna orodja
számítógép, internet, okostelefon
Trajanje
1-2 óra
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

A tanóra előtt megismertetjük a tanulókkal a "nagy" projektet és az együttműködő céget akikkel a projektben dolgozunk. 

Részletesen ismertetjük a feladatot és a hozzá szükséges ismereteket, mint például permetezési napló, meglévő adatbázis stb. 

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

A projekt előkészítéséhez információk gyűjtése. 

A "nagy" projekt ismertetése. A gyerekek képességeinek és készségeinek ismerete az előző tanévből. 

Izvajanje učne ure/projekta

A projekt megvalósításához szükséges a diákok előző tanévben a képességei és a készségeinek ismerete, illetve önismeret is, hogy a későbbiekben hatékonyan együtt tudjanak működni. A projekthez 3 csoport szüksége. 1 csoport: pyhton programozás, 2 csoport: Weblap szerkesztés, 3 csoport: grafikai ismeretek. A csoportok kialakítása 3*5 fő.

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Kahoot
Moodle
Prezi
Načrt vrednotenja

Az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:

- pyhton, HTMl és grafikai ismeretek

- új ismeretek elsajátítása

- alkalmazkodó képesség, különböző személyiségű diákok együttműködése

- a projekt határidejének a betartása és ellenőrzése

- szakmai kommunikációs készség

 

Diferenciacija

A projektben dolgozó diákoknak szükség van a tanári irányításra, hogy egyenlő munkamegosztásban dolgozzanak, a projektben meghatározott időbeosztás tudják tartani és a motivációra is szükségük van. 

A tanulók nagyon jól tudják egymást segíteni és felzárkóztatni, ha valakinek hiányosságok merülnek fel a programban, vagy újabb ötletre, megvalósításra van szükségük. 

 

Domača naloga, projektna naloga

A fent megemlített programok gyakorlása, ismerete. Ezek lehetnek irányított feladatokon keresztül vagy önálló ismeretszerzés alapján is.