IKT projekt – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di progetto
Settore
Információs és kommunikációs technológiák
Argomento / Materia
Projekt ismeretek, csoportok létrehozása
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Kommunikáció, alkalmazkodó képesség
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diákok önálló döntés alapján kialakítják a projekthez szükséges 3 csoportot, akik különböző képességekkel és készségekkel rendelkeznek: programozás, weblap szerkesztés és grafikai alkalmazás.
Concetti
projekt, csoport, munka, kommunikáció, együttműködés
Strumenti necessari
számítógép, internet, okostelefon
Durata
1-2 óra
Materials to be shared before the lesson/project task

A tanóra előtt megismertetjük a tanulókkal a "nagy" projektet és az együttműködő céget akikkel a projektben dolgozunk. 

Részletesen ismertetjük a feladatot és a hozzá szükséges ismereteket, mint például permetezési napló, meglévő adatbázis stb. 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

A projekt előkészítéséhez információk gyűjtése. 

A "nagy" projekt ismertetése. A gyerekek képességeinek és készségeinek ismerete az előző tanévből. 

Realizzazione della lezione / project task

A projekt megvalósításához szükséges a diákok előző tanévben a képességei és a készségeinek ismerete, illetve önismeret is, hogy a későbbiekben hatékonyan együtt tudjanak működni. A projekthez 3 csoport szüksége. 1 csoport: pyhton programozás, 2 csoport: Weblap szerkesztés, 3 csoport: grafikai ismeretek. A csoportok kialakítása 3*5 fő.

Applicazioni utilizzate
Kahoot
Moodle
Prezi
Programma di valutazione

Az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:

- pyhton, HTMl és grafikai ismeretek

- új ismeretek elsajátítása

- alkalmazkodó képesség, különböző személyiségű diákok együttműködése

- a projekt határidejének a betartása és ellenőrzése

- szakmai kommunikációs készség

 

Differenziazione

A projektben dolgozó diákoknak szükség van a tanári irányításra, hogy egyenlő munkamegosztásban dolgozzanak, a projektben meghatározott időbeosztás tudják tartani és a motivációra is szükségük van. 

A tanulók nagyon jól tudják egymást segíteni és felzárkóztatni, ha valakinek hiányosságok merülnek fel a programban, vagy újabb ötletre, megvalósításra van szükségük. 

 

Compiti a casa, project task

A fent megemlített programok gyakorlása, ismerete. Ezek lehetnek irányított feladatokon keresztül vagy önálló ismeretszerzés alapján is.