IKT projekt – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Információs és kommunikációs technológiák
Témakör, tanulási terület
Projekt ismeretek, csoportok létrehozása
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Kommunikáció, alkalmazkodó képesség
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok önálló döntés alapján kialakítják a projekthez szükséges 3 csoportot, akik különböző képességekkel és készségekkel rendelkeznek: programozás, weblap szerkesztés és grafikai alkalmazás.
Fogalmak
projekt, csoport, munka, kommunikáció, együttműködés
Szükséges eszközök
számítógép, internet, okostelefon
Időtartam
1-2 óra
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

A tanóra előtt megismertetjük a tanulókkal a "nagy" projektet és az együttműködő céget akikkel a projektben dolgozunk. 

Részletesen ismertetjük a feladatot és a hozzá szükséges ismereteket, mint például permetezési napló, meglévő adatbázis stb. 

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A projekt előkészítéséhez információk gyűjtése. 

A "nagy" projekt ismertetése. A gyerekek képességeinek és készségeinek ismerete az előző tanévből. 

Az óra / projekt megvalósítása

A projekt megvalósításához szükséges a diákok előző tanévben a képességei és a készségeinek ismerete, illetve önismeret is, hogy a későbbiekben hatékonyan együtt tudjanak működni. A projekthez 3 csoport szüksége. 1 csoport: pyhton programozás, 2 csoport: Weblap szerkesztés, 3 csoport: grafikai ismeretek. A csoportok kialakítása 3*5 fő.

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Kahoot
Moodle
Prezi
Értékelési terv

Az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:

- pyhton, HTMl és grafikai ismeretek

- új ismeretek elsajátítása

- alkalmazkodó képesség, különböző személyiségű diákok együttműködése

- a projekt határidejének a betartása és ellenőrzése

- szakmai kommunikációs készség

 

Differenciálás

A projektben dolgozó diákoknak szükség van a tanári irányításra, hogy egyenlő munkamegosztásban dolgozzanak, a projektben meghatározott időbeosztás tudják tartani és a motivációra is szükségük van. 

A tanulók nagyon jól tudják egymást segíteni és felzárkóztatni, ha valakinek hiányosságok merülnek fel a programban, vagy újabb ötletre, megvalósításra van szükségük. 

 

Házi feladat, projektfeladat

A fent megemlített programok gyakorlása, ismerete. Ezek lehetnek irányított feladatokon keresztül vagy önálló ismeretszerzés alapján is.