IKT projekt – lesson / project plan

Plantyp
Projektplan
Bereich
Információs és kommunikációs technológiák
Thema, Lernbereich
Projekt ismeretek, csoportok létrehozása
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció, alkalmazkodó képesség
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok önálló döntés alapján kialakítják a projekthez szükséges 3 csoportot, akik különböző képességekkel és készségekkel rendelkeznek: programozás, weblap szerkesztés és grafikai alkalmazás.
Konzepte
projekt, csoport, munka, kommunikáció, együttműködés
Erforderliche Werkzeuge
számítógép, internet, okostelefon
Dauer
1-2 óra
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

A tanóra előtt megismertetjük a tanulókkal a "nagy" projektet és az együttműködő céget akikkel a projektben dolgozunk. 

Részletesen ismertetjük a feladatot és a hozzá szükséges ismereteket, mint például permetezési napló, meglévő adatbázis stb. 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

A projekt előkészítéséhez információk gyűjtése. 

A "nagy" projekt ismertetése. A gyerekek képességeinek és készségeinek ismerete az előző tanévből. 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A projekt megvalósításához szükséges a diákok előző tanévben a képességei és a készségeinek ismerete, illetve önismeret is, hogy a későbbiekben hatékonyan együtt tudjanak működni. A projekthez 3 csoport szüksége. 1 csoport: pyhton programozás, 2 csoport: Weblap szerkesztés, 3 csoport: grafikai ismeretek. A csoportok kialakítása 3*5 fő.

Verwendete Anwendungen
Kahoot
Moodle
Prezi
Evaluierungsplan

Az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:

- pyhton, HTMl és grafikai ismeretek

- új ismeretek elsajátítása

- alkalmazkodó képesség, különböző személyiségű diákok együttműködése

- a projekt határidejének a betartása és ellenőrzése

- szakmai kommunikációs készség

 

Differenzierung

A projektben dolgozó diákoknak szükség van a tanári irányításra, hogy egyenlő munkamegosztásban dolgozzanak, a projektben meghatározott időbeosztás tudják tartani és a motivációra is szükségük van. 

A tanulók nagyon jól tudják egymást segíteni és felzárkóztatni, ha valakinek hiányosságok merülnek fel a programban, vagy újabb ötletre, megvalósításra van szükségük. 

 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A fent megemlített programok gyakorlása, ismerete. Ezek lehetnek irányított feladatokon keresztül vagy önálló ismeretszerzés alapján is.