- Prijava ali Registracija za objavo komentarjev
- 1-10. perc: Két csoport kialakítása számolós módszerrel: egyesek és kettesek alkotnak egy csoportot. 1. csoport feladata: utánanézni, ki James Corden. A 2. csoport feladata: utánanézni, ki Harry Styles. A diákok a feladathoz okostelefont használnak.
- 11-20. perc: A két csoport megosztja egymással az információkat, amiket fontosnak, érdekesnek gondol.
- 21-35. perc: A diákok megnézik Harry Syles Daylight című dalához készült videoklip forgatási werkfilmjét. Közben a kiosztott kérdésekre válaszolnak 1-2 szóval, felsorolással vagy rövid mondattal. https://www.youtube.com/watch?v=aVpzCrIt9Kg&t=4s
- 36-40. perc: Élménycsere: A diákok megoszthatják, kinek hogy tetszett a videó, látott-e már hasonlót, esetleg vett-e részt hasonlóban.
- 41-51. perc: Közösen ellenőrizzük, javítjuk, kiegészítjük a válaszokat. (Elsősorban a diákok egymáséit).
- 52-55. perc: Megnézzük az elkészült videoklipet.
- 56-59. perc: Újra megnézzük a klipet, de ezúttal már a lyukas dalszöveget egészítik ki a hiányzó szavakkal, miközben hallgatják a dalt.
- 60-63. perc: Közösen ellenőrizzük a dalszöveget, az ismeretlen szavakat összeszedjük.
- 64-80. perc: az azonos szakmát tanuló diákok egy csoportba rendeződnek, innentől külön dolgoznak a csoportok. Csoportonként 6 saját szakmájukban használatos szót kapnak (ezek a klipforgatás közben elhangzottak, mindnek volt jelentősége). A feladatuk,hogy ezeket a szavakat használva egy 6 kérdésből álló Kahoot feladatsor készítsenek a másik két csoport tagjainak. A következő óra első részében a csoportok lejátszák egymás Kahoot-jait.
- 80-88. perc: Ellenőrzöm a kérdések helyességét, ha szükséges, javítják.
- 88-90. perc: Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.
A diákok következő óra elején értékelik az órát és a saját munkájukat kiadott kérdések alapján.
Önértékelés:
https://docs.google.com/forms/d/1SBzN8Ucd09dJgLB-EpqLMIaflRPoeRFKhwAF6pAXgMY/edit
- Hogy érezted magad a munka során? 1 2 3 4 5
- Milyen aktívan vettél részt az óra eleji kutatómunkában? 1 2 3 4 5
- A keresési vagy a megosztási folyamatban vettél részt aktívabban? Keresés/ Megosztás/ Mindkettő
- Tudtál-e végig koncentrálni a kisfilmre? 1 2 3 4 5
- Milyen aktívan vettél részt a kiscsoportos munkában? 1 2 3 4 5
- Megtanultad-e a kiadott szavakat mára? 1 2 3 4 5
Tanóra értékelése:
https://docs.google.com/forms/d/1YCDD8mEQz363bFLydGZ5QBkvXyoMzJxgYDTd-zQ1CYM/edit
- Jól érezted magad az órán? 1 2 3 4 5
- Tanultál új, hasznos szavakat? 1 2 3 4 5
- Mennyire volt változatos az óra? 1 2 3 4 5
- Mennyire volt "szakmai" az óra? 1 2 3 4 5
- Szívesen tanulnál-e hasonló módszerekkel a továbbiakban? 1 2 3 4 5
Jelen esetben a differenciálás nem nyelvi szint szerint valósul meg, hanem szakmák szerint. (Nyelvi szint szerint nincs is rá szükség, a nyelvi sávok miatt azonos szintű nyelvtudással rendelkező diákok vannak egy csoportban.)
A különböző csoportok a saját szakmai szavaikat használják.
Mivel ezen szakmák közt- művészeti képzés lévén- bőven van átfedés, ami a szókincset illeti, a házi feladatban viszont mindenki minden szót megtanul.
Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.
Aki igényli, újra megnézheti a kisfilmet.
Megjegyzés: A fő oktatási módszer az "élményalapú tanulás" lenne, de ilyen opció kiválasztására nincs lehetőség a rendszerben.