Shooting a music video – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Eldöntendő és kiegészítendő kérdések, szakmai szókincs, hallás utáni szövegértés
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Médiaműveltség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
hallás utáni szövegértés, kérdésfeltevés, szakmai szókincs
Metoda poučevanja
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
beszélgetés
játékosítás
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Az óra végére a diákok élményekkel gazdagodnak. Megérthetik egy általuk kedvelt dal szövegét. Szakmai szókincsre tehetnek szert, és megismernek 2 brit hírességet.
Koncepti
DIV: vest, bow, trilby hat, glittery, outfit, material, garment. FOT: composition, subject, foreground, background, light source, silhouette. MOA: slow mo, cameraman, special effects, green screen, props, angle.
Potrebna orodja
számítógép, okostelefonok, projektor
Trajanje
90 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt
  • 1-10. perc: Két csoport kialakítása számolós módszerrel: egyesek és kettesek alkotnak egy csoportot. 1. csoport feladata: utánanézni, ki James Corden. A 2. csoport feladata: utánanézni, ki Harry Styles. A diákok a feladathoz okostelefont használnak. 
  • 11-20. perc: A két csoport megosztja egymással az információkat, amiket fontosnak, érdekesnek  gondol.
Izvajanje učne ure/projekta
  • 21-35. perc: A diákok megnézik Harry Syles Daylight című dalához készült videoklip forgatási werkfilmjét. Közben a kiosztott kérdésekre válaszolnak 1-2 szóval, felsorolással vagy rövid mondattal. https://www.youtube.com/watch?v=aVpzCrIt9Kg&t=4s
  • 36-40. perc: Élménycsere: A diákok megoszthatják, kinek hogy tetszett a videó, látott-e már hasonlót, esetleg vett-e részt hasonlóban.  
  • 41-51. perc: Közösen ellenőrizzük, javítjuk, kiegészítjük a válaszokat. (Elsősorban a diákok egymáséit). 
  • 52-55. perc: Megnézzük az elkészült videoklipet. 
  • 56-59. perc: Újra megnézzük a klipet, de ezúttal már a lyukas dalszöveget egészítik ki a hiányzó szavakkal, miközben hallgatják a dalt. 
  • 60-63. perc: Közösen ellenőrizzük a dalszöveget, az ismeretlen szavakat összeszedjük. 
  • 64-80. perc: az azonos szakmát tanuló diákok egy csoportba rendeződnek, innentől külön dolgoznak a csoportok. Csoportonként 6 saját szakmájukban használatos szót kapnak (ezek a klipforgatás közben elhangzottak, mindnek volt jelentősége). A feladatuk,hogy ezeket a szavakat használva egy 6 kérdésből álló Kahoot feladatsor készítsenek a másik két csoport tagjainak. A következő óra első részében a csoportok lejátszák egymás Kahoot-jait. 
  • 80-88. perc: Ellenőrzöm a kérdések helyességét, ha szükséges, javítják. 
  • 88-90. perc: Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.
Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Kahoot
Quizlet
Načrt vrednotenja

A diákok következő óra elején értékelik az órát és a saját munkájukat kiadott kérdések alapján. 

Önértékelés:

 https://docs.google.com/forms/d/1SBzN8Ucd09dJgLB-EpqLMIaflRPoeRFKhwAF6pAXgMY/edit

  1. Hogy érezted magad a munka során? 1 2 3 4 5
  2. Milyen aktívan vettél részt az óra eleji kutatómunkában? 1 2 3 4 5
  3. A keresési vagy a megosztási folyamatban vettél részt aktívabban? Keresés/ Megosztás/ Mindkettő
  4. Tudtál-e végig koncentrálni a kisfilmre? 1 2 3 4 5 
  5. Milyen aktívan vettél részt a kiscsoportos munkában? 1 2 3 4 5
  6. Megtanultad-e a kiadott szavakat mára? 1 2 3 4 5

Tanóra értékelése: 

https://docs.google.com/forms/d/1YCDD8mEQz363bFLydGZ5QBkvXyoMzJxgYDTd-zQ1CYM/edit

  1. Jól érezted magad az órán? 1 2 3 4 5
  2. Tanultál új, hasznos szavakat? 1 2 3 4 5
  3. Mennyire volt változatos az óra? 1 2 3 4 5
  4. Mennyire volt "szakmai" az óra? 1 2 3 4 5 
  5. Szívesen tanulnál-e hasonló módszerekkel a továbbiakban? 1 2 3 4 5
Diferenciacija

Jelen esetben a differenciálás nem nyelvi szint szerint valósul meg, hanem szakmák szerint. (Nyelvi szint szerint nincs is rá szükség, a nyelvi sávok miatt azonos szintű nyelvtudással rendelkező diákok vannak egy csoportban.)

A különböző csoportok a saját szakmai szavaikat használják. 

Mivel ezen szakmák közt- művészeti képzés lévén- bőven van átfedés, ami a szókincset illeti, a házi feladatban viszont mindenki minden szót megtanul. 

Domača naloga, projektna naloga

 Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.

Aki igényli, újra megnézheti a kisfilmet. 

 

Megjegyzés: A fő oktatási módszer az "élményalapú tanulás" lenne, de ilyen opció kiválasztására nincs lehetőség a rendszerben.