Shooting a music video – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
Eldöntendő és kiegészítendő kérdések, szakmai szókincs, hallás utáni szövegértés
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Médiaműveltség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
hallás utáni szövegértés, kérdésfeltevés, szakmai szókincs
Metodo didattico
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
beszélgetés
játékosítás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diákok élményekkel gazdagodnak. Megérthetik egy általuk kedvelt dal szövegét. Szakmai szókincsre tehetnek szert, és megismernek 2 brit hírességet.
Concetti
DIV: vest, bow, trilby hat, glittery, outfit, material, garment. FOT: composition, subject, foreground, background, light source, silhouette. MOA: slow mo, cameraman, special effects, green screen, props, angle.
Strumenti necessari
számítógép, okostelefonok, projektor
Durata
90 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task
  • 1-10. perc: Két csoport kialakítása számolós módszerrel: egyesek és kettesek alkotnak egy csoportot. 1. csoport feladata: utánanézni, ki James Corden. A 2. csoport feladata: utánanézni, ki Harry Styles. A diákok a feladathoz okostelefont használnak. 
  • 11-20. perc: A két csoport megosztja egymással az információkat, amiket fontosnak, érdekesnek  gondol.
Realizzazione della lezione / project task
  • 21-35. perc: A diákok megnézik Harry Syles Daylight című dalához készült videoklip forgatási werkfilmjét. Közben a kiosztott kérdésekre válaszolnak 1-2 szóval, felsorolással vagy rövid mondattal. https://www.youtube.com/watch?v=aVpzCrIt9Kg&t=4s
  • 36-40. perc: Élménycsere: A diákok megoszthatják, kinek hogy tetszett a videó, látott-e már hasonlót, esetleg vett-e részt hasonlóban.  
  • 41-51. perc: Közösen ellenőrizzük, javítjuk, kiegészítjük a válaszokat. (Elsősorban a diákok egymáséit). 
  • 52-55. perc: Megnézzük az elkészült videoklipet. 
  • 56-59. perc: Újra megnézzük a klipet, de ezúttal már a lyukas dalszöveget egészítik ki a hiányzó szavakkal, miközben hallgatják a dalt. 
  • 60-63. perc: Közösen ellenőrizzük a dalszöveget, az ismeretlen szavakat összeszedjük. 
  • 64-80. perc: az azonos szakmát tanuló diákok egy csoportba rendeződnek, innentől külön dolgoznak a csoportok. Csoportonként 6 saját szakmájukban használatos szót kapnak (ezek a klipforgatás közben elhangzottak, mindnek volt jelentősége). A feladatuk,hogy ezeket a szavakat használva egy 6 kérdésből álló Kahoot feladatsor készítsenek a másik két csoport tagjainak. A következő óra első részében a csoportok lejátszák egymás Kahoot-jait. 
  • 80-88. perc: Ellenőrzöm a kérdések helyességét, ha szükséges, javítják. 
  • 88-90. perc: Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.
Applicazioni utilizzate
Kahoot
Quizlet
Programma di valutazione

A diákok következő óra elején értékelik az órát és a saját munkájukat kiadott kérdések alapján. 

Önértékelés:

 https://docs.google.com/forms/d/1SBzN8Ucd09dJgLB-EpqLMIaflRPoeRFKhwAF6pAXgMY/edit

  1. Hogy érezted magad a munka során? 1 2 3 4 5
  2. Milyen aktívan vettél részt az óra eleji kutatómunkában? 1 2 3 4 5
  3. A keresési vagy a megosztási folyamatban vettél részt aktívabban? Keresés/ Megosztás/ Mindkettő
  4. Tudtál-e végig koncentrálni a kisfilmre? 1 2 3 4 5 
  5. Milyen aktívan vettél részt a kiscsoportos munkában? 1 2 3 4 5
  6. Megtanultad-e a kiadott szavakat mára? 1 2 3 4 5

Tanóra értékelése: 

https://docs.google.com/forms/d/1YCDD8mEQz363bFLydGZ5QBkvXyoMzJxgYDTd-zQ1CYM/edit

  1. Jól érezted magad az órán? 1 2 3 4 5
  2. Tanultál új, hasznos szavakat? 1 2 3 4 5
  3. Mennyire volt változatos az óra? 1 2 3 4 5
  4. Mennyire volt "szakmai" az óra? 1 2 3 4 5 
  5. Szívesen tanulnál-e hasonló módszerekkel a továbbiakban? 1 2 3 4 5
Differenziazione

Jelen esetben a differenciálás nem nyelvi szint szerint valósul meg, hanem szakmák szerint. (Nyelvi szint szerint nincs is rá szükség, a nyelvi sávok miatt azonos szintű nyelvtudással rendelkező diákok vannak egy csoportban.)

A különböző csoportok a saját szakmai szavaikat használják. 

Mivel ezen szakmák közt- művészeti képzés lévén- bőven van átfedés, ami a szókincset illeti, a házi feladatban viszont mindenki minden szót megtanul. 

Compiti a casa, project task

 Házi feladat: Az általam készített és megosztott Quizlet szett szavait megtanulni.

Aki igényli, újra megnézheti a kisfilmet. 

 

Megjegyzés: A fő oktatási módszer az "élményalapú tanulás" lenne, de ilyen opció kiválasztására nincs lehetőség a rendszerben.