Ocupations vocabulary – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Jobs and feeelings
Vocational subjects
Grade
Competences, skills to be developed
Produktivitás és számonkérhetőség
Professional competences, skills to be developed
Mondat alkotás
Teaching method
magyarázat
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek leírni és megmondani, hogy a vadász boldog és hogy boldog vadász mit csinál.
Concepts
jobs, feelings
Required tools
Pdf, Jpeg fotók
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Imaginea a fost ștearsă.

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Imaginea a fost ștearsă.

Implementation of the lesson / project plan

A/The barber is excited.



 Match the verbs with their objects. 

climb , drive,   fly, grow, obey,      prescribe, repay,     sail,       tell,    wear,       copy,    paint, bake, cash, fail, 

a ladder, an order, 
 a helicopter  ,     a joke,      a cake ,    a car,    a suit ,    a text ,   a fence, 

 a credit  ,       a yacht  ,      a cheque  ,  some tomatoes,    some medicine,     an exam
 

The excited barber can drive a car. 

Other tool not included in the previous list
Pdf and jpeg pictures
Evaluation plan

A diákok választanak egy mesterséget és mondatott alkotnak, megmondják hogy ki hogy érzi magát. Ez könnyen megy nekik, mert csak a lenni igét kell használni, de a lecke második részében felfedezik, hogy a melléknév mehet a főnév elé és immár hosszabb mondatokat alkotnak.  

Differentiation

A jobb diákok kihagyhatják a can segédigét és Jelen idejű mondatokat alkothatnak. Ügyelve az egyes szám harmadik személy -s szabályára. 
The excited barber drives a car. 

Homework, project task

Alakítsuk át a már elkészült mondatainkat. Cseréljünk le a mondat alanyát.  

I am an excited barber and I can drive a car  
You are an excited barber and you drive a car.