Hagyományos szövegfeldolgozó óra – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Szövegfeldolgozás
Vocational subjects
Grade
Competences, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competences, skills to be developed
 egyéni képességfejlesztés differenciált munka szervezésével;  a szövegbefogadás előkészítése előzetes feltevések megfogalmazásával (jóslás);  a szöveg hangulatának visszatükrözése bemutató olvasással;  az értő olvasás fejlesztése néma olvasás után; 
Teaching method
csoportmunka
General subject(s)
Learning and development goals
 a szövegértés biztosítása az olvasmány részenkénti feldolgozásával, a szövegtartalom megbeszélésével, szómagyarázattal, a kifejezések másképpen való megfogalmazásával
Concepts
Olvasási képesség
Required tools
interaktív tábla
Duration
45 perc
Materials released before class or for a project

Mesehallgatás, meseolvasás Bálind Ágnes Lepke az írógépen című könyvéből

Tantárgyi kapcsolat a környezetismerettel: Házunk táján - hasznosak, kedvencek, alkalmatlankodók

Tantárgyi kapcsolat a technikával: Zokniból vidám kutyafigura készítése 

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

1. Tartalmi előkészítés

Keresztrejtvény összeállítása, megoldása

Szókapcsolatok, verssorok, vers összeállítása megadott szavakból

Az olvasástechnika gyakorlása a megadott szósorok elolvasásával

Az értő olvasás gyakorlása rokonértelmű szavak keresésével

Témamegjelölés, célkitűzés

Implementation of the lesson / project plan

II. Ismerkedés a szöveggel

A szöveg 1-3. részének bemutatása

Első gondolatok megfogalmazása a szövegrész hallatán

Képek bemutatása kutyakölykökről

A szöveg szereplőinek megbeszélése, a tartalom főbb eseményeinek megragadása

III. Részenkénti szövegfeldolgozás

1. Megfigyelési szempontok

2. A szöveg első részének hangos olvasása

3. A szövegtartalom megragadása (dramatikus játékkal)

IV. Szövegfeldolgozás önállóan

1. Előfeltevés

2. Megfigyelési szempontok

3. A szöveg 4-5. részének néma olvasása

4. Szövegtartalom megragadása

5. Részösszefoglalás

V. Szintetizálás 

Tartalommondással

VI. Befejezés

1. Házi feladat

2. Értékelés

3. Okosdoboz

 

Other tool not included in the previous list
DMC
Evaluation plan

Önértékelés

Értékeld az olvasásodat néhány mondattal!

Mi a véleményed az órai szereplésedről?

Melyik osztálytársad órai munkáját állítanád mintaképül? Indokold röviden, mi tetszett a munkájában!