Hagyományos szövegfeldolgozó óra – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Szövegfeldolgozás
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
 egyéni képességfejlesztés differenciált munka szervezésével;  a szövegbefogadás előkészítése előzetes feltevések megfogalmazásával (jóslás);  a szöveg hangulatának visszatükrözése bemutató olvasással;  az értő olvasás fejlesztése néma olvasás után; 
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
 a szövegértés biztosítása az olvasmány részenkénti feldolgozásával, a szövegtartalom megbeszélésével, szómagyarázattal, a kifejezések másképpen való megfogalmazásával
Konzepte
Olvasási képesség
Erforderliche Werkzeuge
interaktív tábla
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Mesehallgatás, meseolvasás Bálind Ágnes Lepke az írógépen című könyvéből

Tantárgyi kapcsolat a környezetismerettel: Házunk táján - hasznosak, kedvencek, alkalmatlankodók

Tantárgyi kapcsolat a technikával: Zokniból vidám kutyafigura készítése 

 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

1. Tartalmi előkészítés

Keresztrejtvény összeállítása, megoldása

Szókapcsolatok, verssorok, vers összeállítása megadott szavakból

Az olvasástechnika gyakorlása a megadott szósorok elolvasásával

Az értő olvasás gyakorlása rokonértelmű szavak keresésével

Témamegjelölés, célkitűzés

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

II. Ismerkedés a szöveggel

A szöveg 1-3. részének bemutatása

Első gondolatok megfogalmazása a szövegrész hallatán

Képek bemutatása kutyakölykökről

A szöveg szereplőinek megbeszélése, a tartalom főbb eseményeinek megragadása

III. Részenkénti szövegfeldolgozás

1. Megfigyelési szempontok

2. A szöveg első részének hangos olvasása

3. A szövegtartalom megragadása (dramatikus játékkal)

IV. Szövegfeldolgozás önállóan

1. Előfeltevés

2. Megfigyelési szempontok

3. A szöveg 4-5. részének néma olvasása

4. Szövegtartalom megragadása

5. Részösszefoglalás

V. Szintetizálás 

Tartalommondással

VI. Befejezés

1. Házi feladat

2. Értékelés

3. Okosdoboz

 

Andere
DMC
Evaluierungsplan

Önértékelés

Értékeld az olvasásodat néhány mondattal!

Mi a véleményed az órai szereplésedről?

Melyik osztálytársad órai munkáját állítanád mintaképül? Indokold röviden, mi tetszett a munkájában!