Hagyományos szövegfeldolgozó óra – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
Szövegfeldolgozás
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
 egyéni képességfejlesztés differenciált munka szervezésével;  a szövegbefogadás előkészítése előzetes feltevések megfogalmazásával (jóslás);  a szöveg hangulatának visszatükrözése bemutató olvasással;  az értő olvasás fejlesztése néma olvasás után; 
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
 a szövegértés biztosítása az olvasmány részenkénti feldolgozásával, a szövegtartalom megbeszélésével, szómagyarázattal, a kifejezések másképpen való megfogalmazásával
Concetti
Olvasási képesség
Strumenti necessari
interaktív tábla
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Mesehallgatás, meseolvasás Bálind Ágnes Lepke az írógépen című könyvéből

Tantárgyi kapcsolat a környezetismerettel: Házunk táján - hasznosak, kedvencek, alkalmatlankodók

Tantárgyi kapcsolat a technikával: Zokniból vidám kutyafigura készítése 

 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

1. Tartalmi előkészítés

Keresztrejtvény összeállítása, megoldása

Szókapcsolatok, verssorok, vers összeállítása megadott szavakból

Az olvasástechnika gyakorlása a megadott szósorok elolvasásával

Az értő olvasás gyakorlása rokonértelmű szavak keresésével

Témamegjelölés, célkitűzés

Realizzazione della lezione / project task

II. Ismerkedés a szöveggel

A szöveg 1-3. részének bemutatása

Első gondolatok megfogalmazása a szövegrész hallatán

Képek bemutatása kutyakölykökről

A szöveg szereplőinek megbeszélése, a tartalom főbb eseményeinek megragadása

III. Részenkénti szövegfeldolgozás

1. Megfigyelési szempontok

2. A szöveg első részének hangos olvasása

3. A szövegtartalom megragadása (dramatikus játékkal)

IV. Szövegfeldolgozás önállóan

1. Előfeltevés

2. Megfigyelési szempontok

3. A szöveg 4-5. részének néma olvasása

4. Szövegtartalom megragadása

5. Részösszefoglalás

V. Szintetizálás 

Tartalommondással

VI. Befejezés

1. Házi feladat

2. Értékelés

3. Okosdoboz

 

Altro
DMC
Programma di valutazione

Önértékelés

Értékeld az olvasásodat néhány mondattal!

Mi a véleményed az órai szereplésedről?

Melyik osztálytársad órai munkáját állítanád mintaképül? Indokold röviden, mi tetszett a munkájában!