A napi programom - Mein Tagesprogramm – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Szolgáltatások
Nem jellemző
Topic, learning area
Mein Tagesprogramm - A napi programom
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Vezetés és felelősségvállalás
Professional competences, skills to be developed
Idegen nyelvi kompetencia
Teaching method
szemléltetés
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek a hangfelvétel alapján reprodukálni a hallott információkat és elmondják egy napi programjukat
Concepts
napi aktivitások, napok, pontos idő
Required tools
projektor, számítógép, internet, okostelefon
Duration
180 perc
Materials released before class or for a project

A diákok egy feladatlapot kapnak a témával kapcsolatos szókincsel.

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az előre megkapott tanterv (szókincs - napi tevékenységek) alapján a tanulók az óra elején párokban vagy kisebb csoportokban (3-4 tanuló) aktivizálódnak, és a napi tevékenységeik listáján dolgoznak. Egy ilyen lista létrehozásához használhatják a Linoit alkalmazástáblát.  A tanulók a későbbiekben összhasonlítják a listájukat azokkal a napi tevékenységekkel, amelyeket majd a hangfelvételen fognak  hallani.

A tanár „fotósalátát” készít (számok nélkül) – vágott fényképeket a hangfelvételhez.

 

Implementation of the lesson / project plan

A tanár az előre elkészített „képeksalátát” szétosztja a diákoknak. A tanulókat  még a hangfelvétel meghallgatása előtt a tanár motiválja és aktívan bevonja őket azzal, hogy az adott képekből saját fantáziájuk szerint állítsanak össze bármilyen történetet párokba (csoportokba), és határozzák meg saját eseménysorukat. Ezekután szóban egszerű mondatokkal bemutatják a kitalált történetüket - a napi tevékenységeiket a saját kitalált képestörténetük szerint. A többiek figyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

A következőkben a diákok meghallgatják a hangfelvételt és a képeket helyes sorrendbe, az igaz történet szerint, rakják össze. Még a meghallgatás előtt a tanár előre megmutatja a hanganyaggal kapcsolatos kérdéseket. A tanulók így tudják, mire kell összpontosítaniuk a hallgatás során.

A hangfelvétel (1-8) itt érhető el:

https://drive.google.com/drive/folders/1MU6OLveGixC6fr_IcmAvfMLySZwzBsAt?usp=sharing

A hangefelvétel meghallgatása után időrendben bemutatják mindazokat a tevékenységeket, amelyeket az adott személy /személyek a történetből végeztek el. Ügyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

Lehetséges egy B változatot is használni – kártyák készítése, ahol olyan tevékenységek vannak a hangfelvételből kiírva, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a tanuló helyesen tudja ezt az adott szöveget hozzárendelni a képhez és elolvassa a helyes mondatokat, szöveget.

A szókincs ismétlésére a Quizlet digitális eszközt lehet használni a diákokkal.

 

Digital tools used
MS Teams
Linoit
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Quizlet
Evaluation plan

A tanár arra ösztönzi a tanulókat, hogy maguk a diákok értékeljék a saját produkciójukat, és a tanulók is értékeljék egymást. Az értékelés szóban folyik, szükség esetén helyesbítik a nyelvtani jelenségeket és a kiejtést. A tanár ugyanúgy szóban  értékeli a diákokat.

Differentiation

A tanulók tudásszintje szerint differenciálódnak a tanulók egyéni kimenetei is - nyelvtan, kiejtés, tartalmi oldal. A tanári értékelés is differenciált.A differenciált értékeléshez  a B változat (kártyák)  is használható.

 

Homework, project task

A tanulók feladata az adott témával kapcsolatban prezentációt vagy videó prezentációt készíteni - ennek kimenete az előadáson alapul napi vagy heti iskolai és szabadidő tevékenységeik bemutatására.