A napi programom - Mein Tagesprogramm – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Szolgáltatások
Nem jellemző
Argomento / Materia
Mein Tagesprogramm - A napi programom
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Vezetés és felelősségvállalás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Idegen nyelvi kompetencia
Metodo didattico
szemléltetés
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diákok képesek lesznek a hangfelvétel alapján reprodukálni a hallott információkat és elmondják egy napi programjukat
Concetti
napi aktivitások, napok, pontos idő
Strumenti necessari
projektor, számítógép, internet, okostelefon
Durata
180 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

A diákok egy feladatlapot kapnak a témával kapcsolatos szókincsel.

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az előre megkapott tanterv (szókincs - napi tevékenységek) alapján a tanulók az óra elején párokban vagy kisebb csoportokban (3-4 tanuló) aktivizálódnak, és a napi tevékenységeik listáján dolgoznak. Egy ilyen lista létrehozásához használhatják a Linoit alkalmazástáblát.  A tanulók a későbbiekben összhasonlítják a listájukat azokkal a napi tevékenységekkel, amelyeket majd a hangfelvételen fognak  hallani.

A tanár „fotósalátát” készít (számok nélkül) – vágott fényképeket a hangfelvételhez.

 

Realizzazione della lezione / project task

A tanár az előre elkészített „képeksalátát” szétosztja a diákoknak. A tanulókat  még a hangfelvétel meghallgatása előtt a tanár motiválja és aktívan bevonja őket azzal, hogy az adott képekből saját fantáziájuk szerint állítsanak össze bármilyen történetet párokba (csoportokba), és határozzák meg saját eseménysorukat. Ezekután szóban egszerű mondatokkal bemutatják a kitalált történetüket - a napi tevékenységeiket a saját kitalált képestörténetük szerint. A többiek figyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

A következőkben a diákok meghallgatják a hangfelvételt és a képeket helyes sorrendbe, az igaz történet szerint, rakják össze. Még a meghallgatás előtt a tanár előre megmutatja a hanganyaggal kapcsolatos kérdéseket. A tanulók így tudják, mire kell összpontosítaniuk a hallgatás során.

A hangfelvétel (1-8) itt érhető el:

https://drive.google.com/drive/folders/1MU6OLveGixC6fr_IcmAvfMLySZwzBsAt?usp=sharing

A hangefelvétel meghallgatása után időrendben bemutatják mindazokat a tevékenységeket, amelyeket az adott személy /személyek a történetből végeztek el. Ügyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

Lehetséges egy B változatot is használni – kártyák készítése, ahol olyan tevékenységek vannak a hangfelvételből kiírva, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a tanuló helyesen tudja ezt az adott szöveget hozzárendelni a képhez és elolvassa a helyes mondatokat, szöveget.

A szókincs ismétlésére a Quizlet digitális eszközt lehet használni a diákokkal.

 

Applicazioni utilizzate
MS Teams
Linoit
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Quizlet
Programma di valutazione

A tanár arra ösztönzi a tanulókat, hogy maguk a diákok értékeljék a saját produkciójukat, és a tanulók is értékeljék egymást. Az értékelés szóban folyik, szükség esetén helyesbítik a nyelvtani jelenségeket és a kiejtést. A tanár ugyanúgy szóban  értékeli a diákokat.

Differenziazione

A tanulók tudásszintje szerint differenciálódnak a tanulók egyéni kimenetei is - nyelvtan, kiejtés, tartalmi oldal. A tanári értékelés is differenciált.A differenciált értékeléshez  a B változat (kártyák)  is használható.

 

Compiti a casa, project task

A tanulók feladata az adott témával kapcsolatban prezentációt vagy videó prezentációt készíteni - ennek kimenete az előadáson alapul napi vagy heti iskolai és szabadidő tevékenységeik bemutatására.