A napi programom - Mein Tagesprogramm – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Szolgáltatások
Nem jellemző
Témakör, tanulási terület
Mein Tagesprogramm - A napi programom
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Vezetés és felelősségvállalás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Idegen nyelvi kompetencia
Módszer, tanulásszervezési
szemléltetés
csoportmunka
kutatásalapú tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek lesznek a hangfelvétel alapján reprodukálni a hallott információkat és elmondják egy napi programjukat
Fogalmak
napi aktivitások, napok, pontos idő
Szükséges eszközök
projektor, számítógép, internet, okostelefon
Időtartam
180 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

A diákok egy feladatlapot kapnak a témával kapcsolatos szókincsel.

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az előre megkapott tanterv (szókincs - napi tevékenységek) alapján a tanulók az óra elején párokban vagy kisebb csoportokban (3-4 tanuló) aktivizálódnak, és a napi tevékenységeik listáján dolgoznak. Egy ilyen lista létrehozásához használhatják a Linoit alkalmazástáblát.  A tanulók a későbbiekben összhasonlítják a listájukat azokkal a napi tevékenységekkel, amelyeket majd a hangfelvételen fognak  hallani.

A tanár „fotósalátát” készít (számok nélkül) – vágott fényképeket a hangfelvételhez.

 

Az óra / projekt megvalósítása

A tanár az előre elkészített „képeksalátát” szétosztja a diákoknak. A tanulókat  még a hangfelvétel meghallgatása előtt a tanár motiválja és aktívan bevonja őket azzal, hogy az adott képekből saját fantáziájuk szerint állítsanak össze bármilyen történetet párokba (csoportokba), és határozzák meg saját eseménysorukat. Ezekután szóban egszerű mondatokkal bemutatják a kitalált történetüket - a napi tevékenységeiket a saját kitalált képestörténetük szerint. A többiek figyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

A következőkben a diákok meghallgatják a hangfelvételt és a képeket helyes sorrendbe, az igaz történet szerint, rakják össze. Még a meghallgatás előtt a tanár előre megmutatja a hanganyaggal kapcsolatos kérdéseket. A tanulók így tudják, mire kell összpontosítaniuk a hallgatás során.

A hangfelvétel (1-8) itt érhető el:

https://drive.google.com/drive/folders/1MU6OLveGixC6fr_IcmAvfMLySZwzBsAt?usp=sharing

A hangefelvétel meghallgatása után időrendben bemutatják mindazokat a tevékenységeket, amelyeket az adott személy /személyek a történetből végeztek el. Ügyelnek a nyelvtani jelenségekre és a helyes kiejtésre.

Lehetséges egy B változatot is használni – kártyák készítése, ahol olyan tevékenységek vannak a hangfelvételből kiírva, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a tanuló helyesen tudja ezt az adott szöveget hozzárendelni a képhez és elolvassa a helyes mondatokat, szöveget.

A szókincs ismétlésére a Quizlet digitális eszközt lehet használni a diákokkal.

 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
MS Teams
Linoit
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Quizlet
Értékelési terv

A tanár arra ösztönzi a tanulókat, hogy maguk a diákok értékeljék a saját produkciójukat, és a tanulók is értékeljék egymást. Az értékelés szóban folyik, szükség esetén helyesbítik a nyelvtani jelenségeket és a kiejtést. A tanár ugyanúgy szóban  értékeli a diákokat.

Differenciálás

A tanulók tudásszintje szerint differenciálódnak a tanulók egyéni kimenetei is - nyelvtan, kiejtés, tartalmi oldal. A tanári értékelés is differenciált.A differenciált értékeléshez  a B változat (kártyák)  is használható.

 

Házi feladat, projektfeladat

A tanulók feladata az adott témával kapcsolatban prezentációt vagy videó prezentációt készíteni - ennek kimenete az előadáson alapul napi vagy heti iskolai és szabadidő tevékenységeik bemutatására.