- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii
Mivel a diákoknak nincs tankönyvük, sem munkafüzetük, minden óra egy rövid leckevázlat lejegyzését feltételezi. A vázlathoz kapcsolódó példákat közösen találjuk meg.
A másodlagos információforrások típusai
A másodlagos adatforrások csoportjába az irodai kutatás során tanulmányozott adatok tartoznak.
- Belső információk – a vállalaton belülről származnak: a vállalat feljegyzési, adatai
- könnyen hozzáférhetők
PL: - könyvviteli adatok: mérleg, kimutatások (banki), számlák
- más belső adatok: az eladók jelentései, fogyasztói levelek (panaszkönyv), saját kutatások
- Külső információk – a vállalaton kívülről származnak
- Statisztikai adatok – Statisztikai Hivataltól vagy más cégektől származó információk
A statisztikai adatok lehetnek: hivatalosak, félhivatalosak, adatbankok
- Különböző hivatalos intézmények kiadványai:
- Kereskedelmi és Iparkamarák kiadványai (Camera de Industrie și comerț)
- Kormány (Hivatalos közlöny/Monitorul oficial) kiadványai
- Nemzeti Bank (BNR) kiadványai, információi: pl. valutaárfolyam, kamatláb
- akadémiai kiadványok
- sajtó: szaksajtó, napilapok, újságok, magazinok
- a cégek üzleti jelentései
- Internet
A külső információforrások lehetnek:
- nemzetiek vagy nemzetköziek
- hivatalosak vagy magánjellegűek
- rendszeresen megjelenők (időszakos: napi, havi, negyedévi, évi) vagy egyszeri alkalommal megjelenők
- Kereskedelmi források – kutatási cégek szolgáltatásai, fizetni kell értük
Az információk meg kell feleljenek bizonyos feltételeknek: legyenek
- pontosak
- időszerűek (aktuálisak)
pl. - a népszámlálási adatok 10-12 évig érvényesek
- az árak naponta, hentente változhatnak
- a valutaárfolyam naponta változik
- elégségesek – legyenek elegendőek a döntések meghozatalához
- hozzáférhetőek
A másodlagos adatok egy kutatás kiindulópontját képezik, de legtöbbször nem nyújtanak elegendő információt a komoly döntések meghozatalához. Ezért válik szükségessé az elsődleges információk gyűjtése.
- előző órán tanult elméleti részek átismétlése
Szóbeli értékelés az egész óra alatt megvalósul.
Óra végén 10 perc alatt egy Google Forms tesztet kell kitöltsenek a diákok.
Van egy sérült gyermek az osztályban, ő nem boldogul az online tesztekkel, ezért ő egy három kérdésből álló klasszikus felmérőt fog írni:
1. Mi jellemző a másodlagos információforrásokra?
2. Nevezz meg három másodlagos információforrást!
3. Melyik az az információ, amely a hétvégeket és az ünnepnapokat kivéve, naponta változik és fontos szerepe van a külkereskedelemben?
A házi feladatot Google dokumentum formájában osztom meg a csoporttal.
https://docs.google.com/document/d/1gxGa50TS8tMKhGjAYSdkoIvO0qGltogyWeheJw_98qg/edit?usp=sharing