kismegszakító tulajdonságai – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Nem jellemző
Argomento / Materia
túláramvédelem
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Műszaki kifejezések
Metodo didattico
Frontális oktatás
Obiettivi di apprendimento
műszaki kompetenciák
Durata
45
Materials to be shared before the lesson/project task

Nem volt ilyen

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Szemléltető anyag előkészítlése

A kismegszakító a villamos hálózatok védelmének alappillére, mely túláram vagy rövidzárlat esetén azonnal megszakítja az áramkört, ezzel megóvva a berendezéseket a károsodástól. Hagyományos elvét - a „több az nem mindig több” bölcsességével – követve megbízhatóan és gyorsan reagál, elkerülve a nagyobb baleseteket. Röviden: egyszerű mechanizmus, ősi tapasztalatokon alapuló biztonság, mely mindig azt teszi, amit mindig is tett.

Realizzazione della lezione / project task

1. Motiváció (2 perc)

  • Rövid kérdés: „Mi történik, ha túl sok készüléket dugunk be egy elosztóba?”
  • Tanulói válaszok összegyűjtése.
  • Rávezetés: ez ellen véd a kismegszakító.

2. Bevezetés (3 perc)

  • Rövid elméleti összefoglaló:
    • A kismegszakító funkciója: túláram és rövidzárlat elleni védelem.
    • Alapelv: megszakítja az áramkört veszély esetén.

3. Fő rész (10 perc)

  • Felépítés röviden:
    • Termikus kioldó (lassú túlterhelés esetén).
    • Mágneses kioldó (gyors rövidzárlat esetén).
  • Fő jellemzők:
    • Névleges áramerősség (pl. 16 A).
    • Kioldási karakterisztika (pl. B, C, D típus).
    • Pólusszám (1P, 2P, 3P, stb.).

4. Lezárás, visszakérdezés (3–5 perc)

  • Mini kvíz vagy kérdéssor:
    • Mire való a kismegszakító?
    • Mi a különbség a termikus és mágneses kioldó között?
  • Felvezetés a következő órára: gyakorlati példák, típusok összehasonlítása.
Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Programma di valutazione
  • Figyelem és aktivitás – Részt vett-e a tanuló a beszélgetésben, figyelt-e az elhangzottakra?
  • Alapfogalmak megértése – Tudja-e, mire való a kismegszakító, és mik a fő tulajdonságai?
  • Kérdésekre adott válaszok – Helyesen válaszolt-e az óra végén feltett alapvető kérdésekre?
  • Érdeklődés jelei – Mutatott-e érdeklődést a téma iránt, kérdezett-e?