- Anmelden oder Registrieren, um Kommentare verfassen zu können
Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Nem jellemző
Thema, Lernbereich
túláramvédelem
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Műszaki kifejezések
Unterrichtsmethode
Frontális oktatás
Lern- und Entwicklungsziele
műszaki kompetenciák
Dauer
45
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien
Nem volt ilyen
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans
Szemléltető anyag előkészítlése
A kismegszakító a villamos hálózatok védelmének alappillére, mely túláram vagy rövidzárlat esetén azonnal megszakítja az áramkört, ezzel megóvva a berendezéseket a károsodástól. Hagyományos elvét - a „több az nem mindig több” bölcsességével – követve megbízhatóan és gyorsan reagál, elkerülve a nagyobb baleseteket. Röviden: egyszerű mechanizmus, ősi tapasztalatokon alapuló biztonság, mely mindig azt teszi, amit mindig is tett.
Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
1. Motiváció (2 perc)
- Rövid kérdés: „Mi történik, ha túl sok készüléket dugunk be egy elosztóba?”
- Tanulói válaszok összegyűjtése.
- Rávezetés: ez ellen véd a kismegszakító.
2. Bevezetés (3 perc)
- Rövid elméleti összefoglaló:
- A kismegszakító funkciója: túláram és rövidzárlat elleni védelem.
- Alapelv: megszakítja az áramkört veszély esetén.
3. Fő rész (10 perc)
- Felépítés röviden:
- Termikus kioldó (lassú túlterhelés esetén).
- Mágneses kioldó (gyors rövidzárlat esetén).
- Fő jellemzők:
- Névleges áramerősség (pl. 16 A).
- Kioldási karakterisztika (pl. B, C, D típus).
- Pólusszám (1P, 2P, 3P, stb.).
4. Lezárás, visszakérdezés (3–5 perc)
- Mini kvíz vagy kérdéssor:
- Mire való a kismegszakító?
- Mi a különbség a termikus és mágneses kioldó között?
- Felvezetés a következő órára: gyakorlati példák, típusok összehasonlítása.
Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Evaluierungsplan
- Figyelem és aktivitás – Részt vett-e a tanuló a beszélgetésben, figyelt-e az elhangzottakra?
- Alapfogalmak megértése – Tudja-e, mire való a kismegszakító, és mik a fő tulajdonságai?
- Kérdésekre adott válaszok – Helyesen válaszolt-e az óra végén feltett alapvető kérdésekre?
- Érdeklődés jelei – Mutatott-e érdeklődést a téma iránt, kérdezett-e?