World of Warcraft (WoW) mintájú játék, amivel a tanulást szerepjátékká alakíthatjuk, ezzel motiválva a tanulót.
A tanár a játékmester, aki a tanulókat kihívások (feladatok megoldása, kvíz kitöltése) elé állítja.
A diákok ezen az oldalon keresztül tudnak csatlakozni a tanártól kapott kóddal, regisztrációt követően: https://accounts.classcraft.com/signup/student
A játék kerettörténettel és szerepekkel/karakterekkel rendelkezik. A diákok szinteket lépnek, "egészség" pontokat gyűjtenek (jutalom, büntetés), képességeket/felszereléseket/új kisállatokat szereznek, csatákat vívnak. Újabb szint elérése kiváltságokkal járhat, pl. zenét hallgathat az órán. Ha az egészségpont lenullázódik, akkor a karakter meghal, ami szintvesztéssel, vagy büntetéssel jár.
A karakterek egyedi képességekkel és fejlődési stratégiával rendelkeznek:
- harcos - képessége a vadászat: ehet az órán; feladata a csapattársak védelme
- varázsló/mágus - képessége a láthatatlanság: késhet 2 percet az óráról, felmentés kap kérdés megválaszolása alól; feladata a csapattársak AP-vel (Action Point) való feltöltése
- gyógyító - képesség: fejhallgatót viselhet az órán és zenét hallgathat; ha a csapattársak HP-je (Health Point) csökken, akkor segít.
https://www.classcraft.com/hu/#modal-main-video-1
- készségfejlesztő
- játékos tanulás, értékelés
- csoportmunkában dolgozhatnak a tanulók, egymást is motiválhatják
- differenciálást támogatja
Ezt a játékosítást támogató dinamikus környezete (melyben a tanulók interaktív térképen dolgoznak és szinteket teljesítenek, jutalmakat szerezhetnek) szinte bármilyen tantárgy tanítása során lehet alkalmazni.
A diákok online szerepjátékban vesznek részt, a jutalmak/büntetések azonban valódiak - ez növeli az elköteleződésüket. motivációjukat.
Classcraft piactér (angol)
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Játékosítás
Játékosítás
Olvass bővebben erről az eszköztípusról a Játékalapú tanulás című oldalunkon!