Egy zarándoklat pénzügyi megtervezése – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
pénzügy
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
transzverszáls kompetenciák ( lehetővé teszi az ismeretek cselekvéssé történő átalakítását)
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek lesznek megtervezni egy zarándoklat pénzügyi tervét.
Szükséges eszközök
számológép, számítógép
Időtartam
5 foglalkozás
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

A diákokat 4 csoportra osztom:

első csoport: egy napos csoportos zarándoklat

Keress Bihar megyében olyan vallási, szakrális műemlékeket (templomok, kolostorok, bemutatóhelyek) melyeket meglátogathatsz,  melyekhez elzarándokolhatsz!

második csoport: több napos csoportos zarándoklat

Keress Bihar megyén kívül olyan vallási, szakrális műemlékeket (templomok, kolostorok, bemutatóhelyek) melyeket meglátogathatsz,  melyekhez elzarándokolhatsz!

harmadik csoport: egy napos egyéni zarándoklat

Keress olyan Bihar megyei vallási rendezvényeket  (hitélethez kapcsolódó ünnepek, egyházi kulturális, zenei programok, egyházi személyek látogatása) melyeken részt vehetsz, melyekhez elzarándokolhatsz!

negyedik csoport: több napos egyéni zarándoklat

Keress olyan Bihar megyén kívüli vallási rendezvényeket  (hitélethez kapcsolódó ünnepek, egyházi kulturális, zenei programok, egyházi személyek látogatása) melyeken részt vehetsz, melyekhez elzarándokolhatsz!

 

Töltsd ki a padlet neked megfelelő részét!

https://padlet.com/enikonagy1/egy-zar-ndoklat-p-nz-gyi-megtervez-se-q9f814lixueimoyi

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

1. A padletre feltöltött csoportos munkák közös megbeszélése.

2. A pénzügyi terv megbeszélése tételenként. Mire kell odafigyelni, ha tervezem az:

- utazási költségeket;

- szállás költségeket;

- étkezési költségeket;

- egyéb a zarándoklathoz kapcsolódó költségeket? 

3. Mit gondolsz milyen nehézségekbe ütközhetsz a zarándoklat:

- tervezésénél;

- szervezésénél;

- megvalósításánál?

 

Töltsd ki a padlet neked megfelelő részét!

Az óra / projekt megvalósítása

1. A diákok az előzőleg meghatározott 4 csoportban feltöltik padelre a zarándoklat költségvetését - a pénzügyi tervet, tételenként.

2. A padletre feltöltött csoportos munkák közös megbeszélése, majd ennek kiegészítése, módosítása és véglegesítése a kapott javaslatok alapján.

3. A tervezés, szervezés valamint megvalósítás során előforduló nehéségek feltárása valamint azok orvoslására hatékony megoldások keresése - közös megbeszélés. 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Padlet
Értékelési terv

1. A diákok készítenek egy rövid önértékelést a saját munkájukkal kapcsolatban, majd a csoporton belül kiosztanak egy 10-est, egy 9-est, egy 8-ast valamint egy 7-est annak alapján, hogy a csoporton belül, ki mennyire járult hozzá a közös végtermékhez.

2. A diákok a bemutatott csoportmunkák után sorrendet állítanak fel annak alapján, hogy melyik tervet tartják a legvonzóbbnak. majd  kiosztanak egy 10-est, egy 9-est, egy 8-ast valamint egy 7-est a négy elkészült csoportmunkára.

3. A tanár összegzi minden diák számára a kapott eredményt: egyéni és csoportmunka számtani közepe.

Differenciálás

Megvalósul a 4 csoport meghatározásánál valamint a bamutatások során.

Minden csoportba lesznek olyan diákok, aki könnyebben valamint olyanok, akik nehezebben boldogulnak a pénzügyi terv elkészítésével,

A feladat megoldása során vannak könnyebb és nehezebb feladatok, ezért a csoporton belüli feladatok leosztására fogom felhívni a figyelmet. 

Házi feladat, projektfeladat

Minden csoport készít egy hasonló tervet

- aki egyéni zarándoklatot tervezett az egy csoportosat fog tervezni, valamint és fordítva;

- aki egy napos zarándoklatot tervezett, az pedig egy több napos tervet fog készíteni, illetve fordítva.