Egy zarándoklat pénzügyi megtervezése – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Szolgáltatások
Topic, learning area
pénzügy
Vocational subjects
Grade
Competences, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Professional competences, skills to be developed
transzverszáls kompetenciák ( lehetővé teszi az ismeretek cselekvéssé történő átalakítását)
Teaching method
csoportmunka
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek megtervezni egy zarándoklat pénzügyi tervét.
Required tools
számológép, számítógép
Duration
5 foglalkozás
Materials released before class or for a project

A diákokat 4 csoportra osztom:

első csoport: egy napos csoportos zarándoklat

Keress Bihar megyében olyan vallási, szakrális műemlékeket (templomok, kolostorok, bemutatóhelyek) melyeket meglátogathatsz,  melyekhez elzarándokolhatsz!

második csoport: több napos csoportos zarándoklat

Keress Bihar megyén kívül olyan vallási, szakrális műemlékeket (templomok, kolostorok, bemutatóhelyek) melyeket meglátogathatsz,  melyekhez elzarándokolhatsz!

harmadik csoport: egy napos egyéni zarándoklat

Keress olyan Bihar megyei vallási rendezvényeket  (hitélethez kapcsolódó ünnepek, egyházi kulturális, zenei programok, egyházi személyek látogatása) melyeken részt vehetsz, melyekhez elzarándokolhatsz!

negyedik csoport: több napos egyéni zarándoklat

Keress olyan Bihar megyén kívüli vallási rendezvényeket  (hitélethez kapcsolódó ünnepek, egyházi kulturális, zenei programok, egyházi személyek látogatása) melyeken részt vehetsz, melyekhez elzarándokolhatsz!

 

Töltsd ki a padlet neked megfelelő részét!

https://padlet.com/enikonagy1/egy-zar-ndoklat-p-nz-gyi-megtervez-se-q9f814lixueimoyi

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

1. A padletre feltöltött csoportos munkák közös megbeszélése.

2. A pénzügyi terv megbeszélése tételenként. Mire kell odafigyelni, ha tervezem az:

- utazási költségeket;

- szállás költségeket;

- étkezési költségeket;

- egyéb a zarándoklathoz kapcsolódó költségeket? 

3. Mit gondolsz milyen nehézségekbe ütközhetsz a zarándoklat:

- tervezésénél;

- szervezésénél;

- megvalósításánál?

 

Töltsd ki a padlet neked megfelelő részét!

Implementation of the lesson / project plan

1. A diákok az előzőleg meghatározott 4 csoportban feltöltik padelre a zarándoklat költségvetését - a pénzügyi tervet, tételenként.

2. A padletre feltöltött csoportos munkák közös megbeszélése, majd ennek kiegészítése, módosítása és véglegesítése a kapott javaslatok alapján.

3. A tervezés, szervezés valamint megvalósítás során előforduló nehéségek feltárása valamint azok orvoslására hatékony megoldások keresése - közös megbeszélés. 

Digital tools used
Padlet
Evaluation plan

1. A diákok készítenek egy rövid önértékelést a saját munkájukkal kapcsolatban, majd a csoporton belül kiosztanak egy 10-est, egy 9-est, egy 8-ast valamint egy 7-est annak alapján, hogy a csoporton belül, ki mennyire járult hozzá a közös végtermékhez.

2. A diákok a bemutatott csoportmunkák után sorrendet állítanak fel annak alapján, hogy melyik tervet tartják a legvonzóbbnak. majd  kiosztanak egy 10-est, egy 9-est, egy 8-ast valamint egy 7-est a négy elkészült csoportmunkára.

3. A tanár összegzi minden diák számára a kapott eredményt: egyéni és csoportmunka számtani közepe.

Differentiation

Megvalósul a 4 csoport meghatározásánál valamint a bamutatások során.

Minden csoportba lesznek olyan diákok, aki könnyebben valamint olyanok, akik nehezebben boldogulnak a pénzügyi terv elkészítésével,

A feladat megoldása során vannak könnyebb és nehezebb feladatok, ezért a csoporton belüli feladatok leosztására fogom felhívni a figyelmet. 

Homework, project task

Minden csoport készít egy hasonló tervet

- aki egyéni zarándoklatot tervezett az egy csoportosat fog tervezni, valamint és fordítva;

- aki egy napos zarándoklatot tervezett, az pedig egy több napos tervet fog készíteni, illetve fordítva.