Az európai bölény – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Állattan
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
szövegértés, lényeg kiemelése, természetismeret
Módszer, tanulásszervezési
kutatásalapú tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
az diákok jó szövegértése, érzékenyítés az állat és növényvilág iránt, környezetvédelem
Fogalmak
állattan
Szükséges eszközök
füzet, feladatlap,
Időtartam
4 tanóra
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Szög a bölény életéről

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A kiemelt védelmű állatokról való beszélgetés, a környezetvédelem fontossága és az emberi felelősség átbeszélése. 

Az óra / projekt megvalósítása
  1. óra 

1.óra

  1. A gyerekekkel beszélgetünk arról, ki milyen állat vagy növény-mentési, védelmi akciókról hallott. 10 perc

2. Megkapják a szöveget, amit együtt felolvasunk hangosan. 15 perc

3. Szövegértés általános érzékelése: kérdések a szöveggel kapcsolatban. 10 perc

  • milyen állatról volt szó?
  • hol élnek?
  • mivel táplálkoznak?
  • milyen a testalkatuk?

4. Házifeladat kiosztása.

2. óra

  1. Visszatekintés az előző órára. 
  2. A füzetben elkészült házifeladatok ellenőrzése. 
  3. Csoportos feldolgozása a szövegnek, témakörök szerint, rajzok és írások készülnek a füzetbe. Kiselőadások kiosztása, szempontok megbeszélése.

3. óra

  1. A kiselőadások meghallgatása.
  2. Visszatekintés, összefoglalás. 

4 óra

  1. Felmérő megírása teszt formában

 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Google Forms
Értékelési terv

Füzetmunka ellenőrzése, teszt

Differenciálás

A csoportfeladatokban jó arányban elosztani a különböző képességű gyerekeket.

Házi feladat, projektfeladat

A kiselőadásokra felkészülni csoportokban kell, szöveges, művészi és előadó feladatok felosztása. 

Házi feladat, a szöveg alapján jegyzet készítése az bivalyról, saját csoport feladat részletes kidolgozása.