Az európai bölény – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Állattan
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
szövegértés, lényeg kiemelése, természetismeret
Unterrichtsmethode
kutatásalapú tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
az diákok jó szövegértése, érzékenyítés az állat és növényvilág iránt, környezetvédelem
Konzepte
állattan
Erforderliche Werkzeuge
füzet, feladatlap,
Dauer
4 tanóra
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Szög a bölény életéről

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

A kiemelt védelmű állatokról való beszélgetés, a környezetvédelem fontossága és az emberi felelősség átbeszélése. 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  1. óra 

1.óra

  1. A gyerekekkel beszélgetünk arról, ki milyen állat vagy növény-mentési, védelmi akciókról hallott. 10 perc

2. Megkapják a szöveget, amit együtt felolvasunk hangosan. 15 perc

3. Szövegértés általános érzékelése: kérdések a szöveggel kapcsolatban. 10 perc

  • milyen állatról volt szó?
  • hol élnek?
  • mivel táplálkoznak?
  • milyen a testalkatuk?

4. Házifeladat kiosztása.

2. óra

  1. Visszatekintés az előző órára. 
  2. A füzetben elkészült házifeladatok ellenőrzése. 
  3. Csoportos feldolgozása a szövegnek, témakörök szerint, rajzok és írások készülnek a füzetbe. Kiselőadások kiosztása, szempontok megbeszélése.

3. óra

  1. A kiselőadások meghallgatása.
  2. Visszatekintés, összefoglalás. 

4 óra

  1. Felmérő megírása teszt formában

 

Verwendete Anwendungen
Google Forms
Evaluierungsplan

Füzetmunka ellenőrzése, teszt

Differenzierung

A csoportfeladatokban jó arányban elosztani a különböző képességű gyerekeket.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A kiselőadásokra felkészülni csoportokban kell, szöveges, művészi és előadó feladatok felosztása. 

Házi feladat, a szöveg alapján jegyzet készítése az bivalyról, saját csoport feladat részletes kidolgozása.