Erőszakmentes kommunikáció – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Egészségügy, jólét, szociális szakmák
Témakör, tanulási terület
Önismeret, kommunikáció
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
kommunikációs készség, együttműködés, empátia
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
A kommunikációs , feszült helyzetben az érzések beazonosítása, megfogalmazása, a másik ember megfigyelése
Fogalmak
asszertivitás, érzelemkifejezés, azonosítás, konfliktusmegoldás
Szükséges eszközök
képek, érzéskártya,
Időtartam
90 perc
Előre kiadott anyagok

 érzelemkártya, érzelemképek (moodcards).

 

Bevezető rész, előkészítés

Előkészítem a termet, és az eszközöket.

Megvalósítás részletes tervezése

Bevezetés:   Jégtörő játék: hullámmozgás: körben állunk és végig fut egy hullám, guggolásból felegyenesedünk. 

Ki hogyan jött, hogy érzi magát. A múltkori órából mit hozott vissza.

Munkafázis: kis csoportokat alkotunk az általuk húzott szín szerint. Mindenki húzzon egy érzelemkártyát amelyet eljátszik a csoportnak és a többiek próbálják az érzelmet beazonosítani. 

Képeket választanak ki milyen szituációban tapasztalt ilyen érzelmet. 

Reflexió: megbeszélés miért fontos az érzelmek beazonosítása, kifejezése a kommunikációban.

Zárókör: Kinek volt nehéz a feladat, hogyan érezték magukat közös szófelhő készítés

 

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Wordart
Értékelési terv

érzelem napló beadás

Feladatok

Érzelemnapló készítés. szófelhő készítés

Fájl csatolása