Erőszakmentes kommunikáció – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Egészségügy és jólét
Témakör, tanulási terület
Önismeret, kommunikáció
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
kommunikációs készség, együttműködés, empátia
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
A kommunikációs , feszült helyzetben az érzések beazonosítása, megfogalmazása, a másik ember megfigyelése
Fogalmak
asszertivitás, érzelemkifejezés, azonosítás, konfliktusmegoldás
Szükséges eszközök
képek, érzéskártya,
Időtartam
90 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

 érzelemkártya, érzelemképek (moodcards).

 

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Előkészítem a termet, és az eszközöket.

Az óra / projekt megvalósítása

Bevezetés:   Jégtörő játék: hullámmozgás: körben állunk és végig fut egy hullám, guggolásból felegyenesedünk. 

Ki hogyan jött, hogy érzi magát. A múltkori órából mit hozott vissza.

Munkafázis: kis csoportokat alkotunk az általuk húzott szín szerint. Mindenki húzzon egy érzelemkártyát amelyet eljátszik a csoportnak és a többiek próbálják az érzelmet beazonosítani. 

Képeket választanak ki milyen szituációban tapasztalt ilyen érzelmet. 

Reflexió: megbeszélés miért fontos az érzelmek beazonosítása, kifejezése a kommunikációban.

Zárókör: Kinek volt nehéz a feladat, hogyan érezték magukat közös szófelhő készítés

 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Wordart
Értékelési terv

érzelem napló beadás

Házi feladat, projektfeladat

Érzelemnapló készítés. szófelhő készítés

Fájl csatolása