Erőszakmentes kommunikáció – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Egészségügy és jólét
Topic, learning area
Önismeret, kommunikáció
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Professional competences, skills to be developed
kommunikációs készség, együttműködés, empátia
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
A kommunikációs , feszült helyzetben az érzések beazonosítása, megfogalmazása, a másik ember megfigyelése
Concepts
asszertivitás, érzelemkifejezés, azonosítás, konfliktusmegoldás
Required tools
képek, érzéskártya,
Duration
90 perc
Materials released before class or for a project

 érzelemkártya, érzelemképek (moodcards).

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Előkészítem a termet, és az eszközöket.

Implementation of the lesson / project plan

Bevezetés:   Jégtörő játék: hullámmozgás: körben állunk és végig fut egy hullám, guggolásból felegyenesedünk. 

Ki hogyan jött, hogy érzi magát. A múltkori órából mit hozott vissza.

Munkafázis: kis csoportokat alkotunk az általuk húzott szín szerint. Mindenki húzzon egy érzelemkártyát amelyet eljátszik a csoportnak és a többiek próbálják az érzelmet beazonosítani. 

Képeket választanak ki milyen szituációban tapasztalt ilyen érzelmet. 

Reflexió: megbeszélés miért fontos az érzelmek beazonosítása, kifejezése a kommunikációban.

Zárókör: Kinek volt nehéz a feladat, hogyan érezték magukat közös szófelhő készítés

 

Digital tools used
Wordart
Evaluation plan

érzelem napló beadás

Homework, project task

Érzelemnapló készítés. szófelhő készítés

Fájl csatolása