Erőszakmentes kommunikáció – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Egészségügy és jólét
Thema, Lernbereich
Önismeret, kommunikáció
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
kommunikációs készség, együttműködés, empátia
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
A kommunikációs , feszült helyzetben az érzések beazonosítása, megfogalmazása, a másik ember megfigyelése
Konzepte
asszertivitás, érzelemkifejezés, azonosítás, konfliktusmegoldás
Erforderliche Werkzeuge
képek, érzéskártya,
Dauer
90 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

 érzelemkártya, érzelemképek (moodcards).

 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Előkészítem a termet, és az eszközöket.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Bevezetés:   Jégtörő játék: hullámmozgás: körben állunk és végig fut egy hullám, guggolásból felegyenesedünk. 

Ki hogyan jött, hogy érzi magát. A múltkori órából mit hozott vissza.

Munkafázis: kis csoportokat alkotunk az általuk húzott szín szerint. Mindenki húzzon egy érzelemkártyát amelyet eljátszik a csoportnak és a többiek próbálják az érzelmet beazonosítani. 

Képeket választanak ki milyen szituációban tapasztalt ilyen érzelmet. 

Reflexió: megbeszélés miért fontos az érzelmek beazonosítása, kifejezése a kommunikációban.

Zárókör: Kinek volt nehéz a feladat, hogyan érezték magukat közös szófelhő készítés

 

Verwendete Anwendungen
Wordart
Evaluierungsplan

érzelem napló beadás

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Érzelemnapló készítés. szófelhő készítés

Angehängte Datei