Burkolatragasztók – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Mérnöki tevékenység, gyártás és építőipar
Témakör, tanulási terület
Burkolatragasztók
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
Ellenőrzi és admi-nisztrálja a burkolás-hoz szükséges építő-anyagok minőségét és mennyiségét.
Tanítási, tanulásszervezési módszer
beszélgetés
magyarázat
csoportmunka
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek lesznek a burkolatragasztókat csoportosítani, a szabványjelöléseket felismerni és meghatározni.
Fogalmak
Burkolatragasztók fogalma. Burkolatragasztók alapanyagai. Csemperagasztók gyártása. Csemperagasztók csoportosítása. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása.
Szükséges eszközök
Okostelefon vagy tablet
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Tanári irányítással beszélgetés a tanulókkal, a gyakorlaton, egyéb helyeken szerzett tapasztalatokról, megfigyelésekről.

Az óra / projekt megvalósításának tervezése
  • Óravázlat füzetbe

    Burkolatragsztók fogalma:
    A burkolatragasztó egy olyan különböző kötőanyagú habarcs, amely biztosítja a burkolólap és az aljzat közötti tartós, stabil kapcsolatot.

    2. Burkolatragasztók alapanyagai:

    - kötőanyag: cement, diszperzió, műgyanta
    - adalékanyag (töltőanyag): dolomit, mészkő, kvarchomok
    - kiegészítő anyagok: vízmegtartó, tapadáserősítő, pigment stb.

    3. Csemperagasztók gyártása:
    keverőüzem->anyagtároló silók->számítógéppel történő keveréképzés->csomagolás->minőségellenőrzés->tárolás

    4. Csemperagasztók csoportosítás:
    - kötőanyag szerint: cement, cement+diszperzió, reaktív műgyanta alapú
    - ragasztóágy vastagsága szerint: vékonyágyas, középágyas
    - szín szerint: fehér, szürke
    - kötési idő szerint: normál, gyors
    - diszperziótartalom: nélkül, alacsony, közepes, magas
    - komponensek száma szerint: egy vagy kettő

    5. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása:
    C, D, R, 1, 2, T, F, E, S1, S2

    https://www.youtube.com/watch?v=9WNH0jh8nlU&t=541s

    Videó megnézése , majd páros munkával, közösen tanári irányítással videóhoz kapcsolódó kahoot teszt kitöltése.

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Kahoot
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
NotebookLM
Értékelési terv

Kahoot teszt. https://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=f6f10879-1858-4ef8-b397-3a75993c9e3c

Teszt közben és a végén párok értékelése szóban. 

A legjobb, vagy 3 legjobb tesztelő páros értékelése érdemjeggyel.

Differenciálás

A párosok kialakításánál lehetőség szerint egy gyengébb és egy jobb tanuló összepárosítása.

Házi feladat, projektfeladat

Keresd meg az interneten az alábbi csemperagasztókat, írd mellé a jelölésüket, írd le röviden, hogy mit jelent:

  • 8248 RAPIDFLEX S1 CRYSTAL:
  • ADESILEX P7 EXTRA:
  • CERESIT CM 16:
  • Mapei Adesilex P22 fehér: