Burkolatragasztók – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Mérnöki tevékenység, gyártás és építőipar
Topic, learning area
Burkolatragasztók
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Professional competencies, skills to be developed
Ellenőrzi és admi-nisztrálja a burkolás-hoz szükséges építő-anyagok minőségét és mennyiségét.
Teaching method
beszélgetés
magyarázat
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére a diákok képesek lesznek a burkolatragasztókat csoportosítani, a szabványjelöléseket felismerni és meghatározni.
Concepts
Burkolatragasztók fogalma. Burkolatragasztók alapanyagai. Csemperagasztók gyártása. Csemperagasztók csoportosítása. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása.
Required tools
Okostelefon vagy tablet
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Tanári irányítással beszélgetés a tanulókkal, a gyakorlaton, egyéb helyeken szerzett tapasztalatokról, megfigyelésekről.

Implementation of the lesson / project plan
  • Óravázlat füzetbe

    Burkolatragsztók fogalma:
    A burkolatragasztó egy olyan különböző kötőanyagú habarcs, amely biztosítja a burkolólap és az aljzat közötti tartós, stabil kapcsolatot.

    2. Burkolatragasztók alapanyagai:

    - kötőanyag: cement, diszperzió, műgyanta
    - adalékanyag (töltőanyag): dolomit, mészkő, kvarchomok
    - kiegészítő anyagok: vízmegtartó, tapadáserősítő, pigment stb.

    3. Csemperagasztók gyártása:
    keverőüzem->anyagtároló silók->számítógéppel történő keveréképzés->csomagolás->minőségellenőrzés->tárolás

    4. Csemperagasztók csoportosítás:
    - kötőanyag szerint: cement, cement+diszperzió, reaktív műgyanta alapú
    - ragasztóágy vastagsága szerint: vékonyágyas, középágyas
    - szín szerint: fehér, szürke
    - kötési idő szerint: normál, gyors
    - diszperziótartalom: nélkül, alacsony, közepes, magas
    - komponensek száma szerint: egy vagy kettő

    5. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása:
    C, D, R, 1, 2, T, F, E, S1, S2

    https://www.youtube.com/watch?v=9WNH0jh8nlU&t=541s

    Videó megnézése , majd páros munkával, közösen tanári irányítással videóhoz kapcsolódó kahoot teszt kitöltése.

Used digital devices
ChatGPT
Kahoot
Other
NotebookLM
Evaluation plan

Kahoot teszt. https://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=f6f10879-1858-4ef8-b397-3a75993c9e3c

Teszt közben és a végén párok értékelése szóban. 

A legjobb, vagy 3 legjobb tesztelő páros értékelése érdemjeggyel.

Differentiation

A párosok kialakításánál lehetőség szerint egy gyengébb és egy jobb tanuló összepárosítása.

Homework, project task

Keresd meg az interneten az alábbi csemperagasztókat, írd mellé a jelölésüket, írd le röviden, hogy mit jelent:

  • 8248 RAPIDFLEX S1 CRYSTAL:
  • ADESILEX P7 EXTRA:
  • CERESIT CM 16:
  • Mapei Adesilex P22 fehér: