Burkolatragasztók – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Gépészet, gyártás, építőipar, vegyipar
Thema, Lernbereich
Burkolatragasztók
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Ellenőrzi és admi-nisztrálja a burkolás-hoz szükséges építő-anyagok minőségét és mennyiségét.
Unterrichtsmethode
beszélgetés
magyarázat
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok képesek lesznek a burkolatragasztókat csoportosítani, a szabványjelöléseket felismerni és meghatározni.
Konzepte
Burkolatragasztók fogalma. Burkolatragasztók alapanyagai. Csemperagasztók gyártása. Csemperagasztók csoportosítása. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása.
Erforderliche Werkzeuge
Okostelefon vagy tablet
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Tanári irányítással beszélgetés a tanulókkal, a gyakorlaton, egyéb helyeken szerzett tapasztalatokról, megfigyelésekről.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  • Óravázlat füzetbe

    Burkolatragsztók fogalma:
    A burkolatragasztó egy olyan különböző kötőanyagú habarcs, amely biztosítja a burkolólap és az aljzat közötti tartós, stabil kapcsolatot.

    2. Burkolatragasztók alapanyagai:

    - kötőanyag: cement, diszperzió, műgyanta
    - adalékanyag (töltőanyag): dolomit, mészkő, kvarchomok
    - kiegészítő anyagok: vízmegtartó, tapadáserősítő, pigment stb.

    3. Csemperagasztók gyártása:
    keverőüzem->anyagtároló silók->számítógéppel történő keveréképzés->csomagolás->minőségellenőrzés->tárolás

    4. Csemperagasztók csoportosítás:
    - kötőanyag szerint: cement, cement+diszperzió, reaktív műgyanta alapú
    - ragasztóágy vastagsága szerint: vékonyágyas, középágyas
    - szín szerint: fehér, szürke
    - kötési idő szerint: normál, gyors
    - diszperziótartalom: nélkül, alacsony, közepes, magas
    - komponensek száma szerint: egy vagy kettő

    5. Csemperagasztók szabvány szerinti besorolása:
    C, D, R, 1, 2, T, F, E, S1, S2

    https://www.youtube.com/watch?v=9WNH0jh8nlU&t=541s

    Videó megnézése , majd páros munkával, közösen tanári irányítással videóhoz kapcsolódó kahoot teszt kitöltése.

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Kahoot
Andere
NotebookLM
Evaluierungsplan

Kahoot teszt. https://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=f6f10879-1858-4ef8-b397-3a75993c9e3c

Teszt közben és a végén párok értékelése szóban. 

A legjobb, vagy 3 legjobb tesztelő páros értékelése érdemjeggyel.

Differenzierung

A párosok kialakításánál lehetőség szerint egy gyengébb és egy jobb tanuló összepárosítása.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Keresd meg az interneten az alábbi csemperagasztókat, írd mellé a jelölésüket, írd le röviden, hogy mit jelent:

  • 8248 RAPIDFLEX S1 CRYSTAL:
  • ADESILEX P7 EXTRA:
  • CERESIT CM 16:
  • Mapei Adesilex P22 fehér: