Amerika földrajza – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Természettudományok, matematika és statisztika
Témakör, tanulási terület
Amerika földrajza
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Tanulási, fejlesztési célok
Képesek legyenek a diákok az amerikai kontinens főbb domborzati-vízrajzi elemeit elhelyezni.
Fogalmak
Észak, Dél- és Közép-Amerika, kontinens, Csendes-óceán, Atlanti óceán, Karib-tenger, Maxikói-öböl, Sziklás-hegység, Andok, Amazonas-medence
Szükséges eszközök
agyag, agyagozó tábla
Időtartam
90 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

földrajzi térképek

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

észak-amerikai indián dal

sziú indián teremtéstörténet - beszélgetés ennek kapcsán (milyen lehet az ottani táj, mi derül ki az emberekről)

 

Az óra / projekt megvalósítása

Rátekintés a kontinens domborzati térképére- mire hasonlít, mi szembeötlő, összehasonlítjuk Európával, Ázsiával, Afrikával, miben más?

egy képzeletbeli utazás végig a kontinensen: követni, közben megkeresni a főbb határoló földrajzi egységeket, a legfontosabb domborzati, vízrajzi egységeket

agyagmunka, párokban: vagy az északi vagy a déli kontinens domborzatának elkészítése (utólagos festéssel majd)

néhány kép megtekintése a kontinens néhány jellegzetes tájáról

Értékelési terv

az elkészült munkák közös értékelése: pontosság, arányosság, kidolgozottság, befejezettség mértéke

 

Differenciálás

agyag: minél több részlet kidolgozása

 

Házi feladat, projektfeladat

fogalmazás: Egy képzeletbeli utazás valamely folyón, hegyen át. Miért ezt választom, hogyan képzelem az út nehézségeit, szépségeit, mit látnék, kikkel találkoznék?