Amerika földrajza – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Természettudományok, matematika és statisztika
Thema, Lernbereich
Amerika földrajza
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Lern- und Entwicklungsziele
Képesek legyenek a diákok az amerikai kontinens főbb domborzati-vízrajzi elemeit elhelyezni.
Konzepte
Észak, Dél- és Közép-Amerika, kontinens, Csendes-óceán, Atlanti óceán, Karib-tenger, Maxikói-öböl, Sziklás-hegység, Andok, Amazonas-medence
Erforderliche Werkzeuge
agyag, agyagozó tábla
Dauer
90 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

földrajzi térképek

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

észak-amerikai indián dal

sziú indián teremtéstörténet - beszélgetés ennek kapcsán (milyen lehet az ottani táj, mi derül ki az emberekről)

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Rátekintés a kontinens domborzati térképére- mire hasonlít, mi szembeötlő, összehasonlítjuk Európával, Ázsiával, Afrikával, miben más?

egy képzeletbeli utazás végig a kontinensen: követni, közben megkeresni a főbb határoló földrajzi egységeket, a legfontosabb domborzati, vízrajzi egységeket

agyagmunka, párokban: vagy az északi vagy a déli kontinens domborzatának elkészítése (utólagos festéssel majd)

néhány kép megtekintése a kontinens néhány jellegzetes tájáról

Evaluierungsplan

az elkészült munkák közös értékelése: pontosság, arányosság, kidolgozottság, befejezettség mértéke

 

Differenzierung

agyag: minél több részlet kidolgozása

 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

fogalmazás: Egy képzeletbeli utazás valamely folyón, hegyen át. Miért ezt választom, hogyan képzelem az út nehézségeit, szépségeit, mit látnék, kikkel találkoznék?