Amerika földrajza – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Természettudományok, matematika és statisztika
Topic, learning area
Amerika földrajza
Grade
Competences, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Learning and development goals
Képesek legyenek a diákok az amerikai kontinens főbb domborzati-vízrajzi elemeit elhelyezni.
Concepts
Észak, Dél- és Közép-Amerika, kontinens, Csendes-óceán, Atlanti óceán, Karib-tenger, Maxikói-öböl, Sziklás-hegység, Andok, Amazonas-medence
Required tools
agyag, agyagozó tábla
Duration
90 perc
Materials released before class or for a project

földrajzi térképek

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

észak-amerikai indián dal

sziú indián teremtéstörténet - beszélgetés ennek kapcsán (milyen lehet az ottani táj, mi derül ki az emberekről)

 

Implementation of the lesson / project plan

Rátekintés a kontinens domborzati térképére- mire hasonlít, mi szembeötlő, összehasonlítjuk Európával, Ázsiával, Afrikával, miben más?

egy képzeletbeli utazás végig a kontinensen: követni, közben megkeresni a főbb határoló földrajzi egységeket, a legfontosabb domborzati, vízrajzi egységeket

agyagmunka, párokban: vagy az északi vagy a déli kontinens domborzatának elkészítése (utólagos festéssel majd)

néhány kép megtekintése a kontinens néhány jellegzetes tájáról

Evaluation plan

az elkészült munkák közös értékelése: pontosság, arányosság, kidolgozottság, befejezettség mértéke

 

Differentiation

agyag: minél több részlet kidolgozása

 

Homework, project task

fogalmazás: Egy képzeletbeli utazás valamely folyón, hegyen át. Miért ezt választom, hogyan képzelem az út nehézségeit, szépségeit, mit látnék, kikkel találkoznék?