Zongorajáték fejlesztése különböző karakterű műveken keresztül – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
Zongoraoktatás
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Legato és staccato játék fejlesztése, táncos karakter megvalósítása
Módszer, tanulásszervezési
projektalapú tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Karakteres zongorajáték fejlesztése különböző billentésmódokon keresztül
Szükséges eszközök
Zongora, zongorakotta, kottafüzet
Időtartam
30 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Papp Lajos: Zongora ABC 1.: Három különböző karakterű, változó nehézségű zongoradarab

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra első perceit kötetlen beszélgetéssel indítjuk a feloldódás érdekében, majd bemelegítésként különböző technikai készségeket fejlesztő kis feladatok következnek, játékos formában. 

Az óra / projekt megvalósítása
  • a korábbi órán magabiztosan elsajátított "Kakukk" című darab eljátszása
  • esetleges technikai, valamint előadásmódbeli fejlesztés
  • következő mű eljátszása előbb külön, majd tanári bemutatás, szemléltetés után két kézzel is 
  • technikai tanácsok az otthoni gyakorláshoz
  • négykezes zongoradarab ("Boszorkánycsúfoló) eljátszása (tanárral) 
  • karakteres játékra való törekvés
  • óra végén hasonló karakterű négykezes művek meghallgatása Youtube-ról 
Értékelési terv
  • tanulót óra közben is dicsérettel motiválom, ügyességét óra végén matricával jutalmazom, valamint bíztatom a további otthoni munkára
  • amennyiben szükséges, gyakorlási tervet javaslok
  • értékelés jegy formájában a hónap végén történik a Kréta rendszerben.
Differenciálás

A gyermekek tudásának értékelésére, összehasonlítására a félévi illetve évvégi hangversenyeken, valamint a vizsgán van lehetőség. Az egyéni órák miatt a folyamatos differenciálás szükségtelen.

Házi feladat, projektfeladat

A tanult művek gyakorlása a tanár által adott instrukciók figyelembevételével.