Zongorajáték fejlesztése különböző karakterű műveken keresztül – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Zongoraoktatás
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Legato és staccato játék fejlesztése, táncos karakter megvalósítása
Unterrichtsmethode
projektalapú tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Karakteres zongorajáték fejlesztése különböző billentésmódokon keresztül
Erforderliche Werkzeuge
Zongora, zongorakotta, kottafüzet
Dauer
30 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Papp Lajos: Zongora ABC 1.: Három különböző karakterű, változó nehézségű zongoradarab

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Az óra első perceit kötetlen beszélgetéssel indítjuk a feloldódás érdekében, majd bemelegítésként különböző technikai készségeket fejlesztő kis feladatok következnek, játékos formában. 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  • a korábbi órán magabiztosan elsajátított "Kakukk" című darab eljátszása
  • esetleges technikai, valamint előadásmódbeli fejlesztés
  • következő mű eljátszása előbb külön, majd tanári bemutatás, szemléltetés után két kézzel is 
  • technikai tanácsok az otthoni gyakorláshoz
  • négykezes zongoradarab ("Boszorkánycsúfoló) eljátszása (tanárral) 
  • karakteres játékra való törekvés
  • óra végén hasonló karakterű négykezes művek meghallgatása Youtube-ról 
Evaluierungsplan
  • tanulót óra közben is dicsérettel motiválom, ügyességét óra végén matricával jutalmazom, valamint bíztatom a további otthoni munkára
  • amennyiben szükséges, gyakorlási tervet javaslok
  • értékelés jegy formájában a hónap végén történik a Kréta rendszerben.
Differenzierung

A gyermekek tudásának értékelésére, összehasonlítására a félévi illetve évvégi hangversenyeken, valamint a vizsgán van lehetőség. Az egyéni órák miatt a folyamatos differenciálás szükségtelen.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A tanult művek gyakorlása a tanár által adott instrukciók figyelembevételével.