Zongorajáték fejlesztése különböző karakterű műveken keresztül – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Zongoraoktatás
Vocational subject(s)
Grade
Competencies, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
Legato és staccato játék fejlesztése, táncos karakter megvalósítása
Teaching method
projektalapú tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
Karakteres zongorajáték fejlesztése különböző billentésmódokon keresztül
Required tools
Zongora, zongorakotta, kottafüzet
Duration
30 perc
Materials released before class or for a project

Papp Lajos: Zongora ABC 1.: Három különböző karakterű, változó nehézségű zongoradarab

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Az óra első perceit kötetlen beszélgetéssel indítjuk a feloldódás érdekében, majd bemelegítésként különböző technikai készségeket fejlesztő kis feladatok következnek, játékos formában. 

Implementation of the lesson / project plan
  • a korábbi órán magabiztosan elsajátított "Kakukk" című darab eljátszása
  • esetleges technikai, valamint előadásmódbeli fejlesztés
  • következő mű eljátszása előbb külön, majd tanári bemutatás, szemléltetés után két kézzel is 
  • technikai tanácsok az otthoni gyakorláshoz
  • négykezes zongoradarab ("Boszorkánycsúfoló) eljátszása (tanárral) 
  • karakteres játékra való törekvés
  • óra végén hasonló karakterű négykezes művek meghallgatása Youtube-ról 
Evaluation plan
  • tanulót óra közben is dicsérettel motiválom, ügyességét óra végén matricával jutalmazom, valamint bíztatom a további otthoni munkára
  • amennyiben szükséges, gyakorlási tervet javaslok
  • értékelés jegy formájában a hónap végén történik a Kréta rendszerben.
Differentiation

A gyermekek tudásának értékelésére, összehasonlítására a félévi illetve évvégi hangversenyeken, valamint a vizsgán van lehetőség. Az egyéni órák miatt a folyamatos differenciálás szükségtelen.

Homework, project task

A tanult művek gyakorlása a tanár által adott instrukciók figyelembevételével.