- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Dénes-Réger-Németh: Hegedű ABC
Editio Musica Budapest, Z.14098
Elmondom, hogy a következő hetekben a
fekvésváltást fogjuk tanulni és ennek
előkészítéséhez milyen módszereket fogok
alkalmazni
Egyenes testtartás: fontos a természetesség
- tornagyakorlat: húzza föl a vállait a
füléhez, ebben a helyzetben vigye hátra,
majd ejtse le
- a hegedűtartásnál a nyakizmok oldottak
legyenek, a fej súlya lazán, de határozottan
billenjen a hegedűre
- ha a test bármely része szorít, akár az
arcizmok, akár a vádli, az akadályoztathatja
a többi izom oldottságát, minden izom
kihatással van a többire
- kérem, hogy érezze, hogy elterülnek a
cipőben a lábujjak, laza a lábfej
- a két kart úgy emeljük fel a magasba, hogy
a vállak ne feszüljenek, majd leejtjük őket,
engedve a föld vonzásának
Skála pedagógus felügyeletével: ha
szükségét látom, akkor kap instrukciót akkor
is, miközben játszik
Megbeszéljük az előjegyzést, mielőtt
játszani kezdené a skálát. Elmondom, hogy - először külön vonóval, milyen vonásokat,
ritmusokat kérek. Figyelek, hogy telt,
egyenletes hangon, lendületes vonóhúzással
játsszon. A vonóhúzásnál az ujjak kövessék
a jobb kar természetes mozdulatainak
irányát. A billentés tenyérből történjen. A
kötéseken belül foglalja össze a hangokat.
Húrváltás gördülékeny legyen.
- Megkérdezem hogyan érezte magát az
órán, átbeszéljük, mire figyeljen az otthoni
gyakorlásnál
- Ő fogalmazza meg a tanult és gyakorlandó
feladatokat
- Beírom a tájékoztató füzetbe az
instrukciókat, házi feladatot
Miután többször eljátssza az órán,
alájátszom az alsó szólamot, ezáltal a
növendék zenei élményhez jut.
Felhívom a növendék figyelmét, hogy ne
csak a saját szólamára figyeljen, a közös
zenélés élményére is.
D-dúr skála vonásokkal, kötésekkel
Hej, Rózsa... népdal I.pos.