Fekvésváltás – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Fekvésváltás
Vocational subject(s)
Grade
Competencies, skills to be developed
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
Fekvésváltás
Teaching method
szemléltetés
General subject(s)
Learning and development goals
Természetes, laza testtartás, komfortérzet megtalálása, biztonságos hangszertartás
Concepts
Testtartás, balkéz érzetek, karsúly, skála, intonáció, népdal
Required tools
Hegedű, vonó, kottaállvány, kotta, tájékoztató füzet, hangjegyfüzet
Duration
30 perc
Materials released before class or for a project

Dénes-Réger-Németh: Hegedű ABC
Editio Musica Budapest, Z.14098

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Elmondom, hogy a következő hetekben a
fekvésváltást fogjuk tanulni és ennek
előkészítéséhez milyen módszereket fogok
alkalmazni

Egyenes testtartás: fontos a természetesség
- tornagyakorlat: húzza föl a vállait a
füléhez, ebben a helyzetben vigye hátra,
majd ejtse le
- a hegedűtartásnál a nyakizmok oldottak
legyenek, a fej súlya lazán, de határozottan
billenjen a hegedűre
- ha a test bármely része szorít, akár az
arcizmok, akár a vádli, az akadályoztathatja
a többi izom oldottságát, minden izom
kihatással van a többire
- kérem, hogy érezze, hogy elterülnek a
cipőben a lábujjak, laza a lábfej
- a két kart úgy emeljük fel a magasba, hogy
a vállak ne feszüljenek, majd leejtjük őket,
engedve a föld vonzásának

Implementation of the lesson / project plan

Skála pedagógus felügyeletével: ha
szükségét látom, akkor kap instrukciót akkor
is, miközben játszik
Megbeszéljük az előjegyzést, mielőtt
játszani kezdené a skálát. Elmondom, hogy - először külön vonóval, milyen vonásokat,
ritmusokat kérek. Figyelek, hogy telt,
egyenletes hangon, lendületes vonóhúzással
játsszon. A vonóhúzásnál az ujjak kövessék
a jobb kar természetes mozdulatainak
irányát. A billentés tenyérből történjen. A
kötéseken belül foglalja össze a hangokat.
Húrváltás gördülékeny legyen.

Used digital devices
Canva
Evaluation plan

- Megkérdezem hogyan érezte magát az
órán, átbeszéljük, mire figyeljen az otthoni
gyakorlásnál
- Ő fogalmazza meg a tanult és gyakorlandó
feladatokat
- Beírom a tájékoztató füzetbe az
instrukciókat, házi feladatot

Differentiation

Miután többször eljátssza az órán,
alájátszom az alsó szólamot, ezáltal a
növendék zenei élményhez jut.
Felhívom a növendék figyelmét, hogy ne
csak a saját szólamára figyeljen, a közös
zenélés élményére is.

Homework, project task

D-dúr skála vonásokkal, kötésekkel
Hej, Rózsa... népdal I.pos.