Fekvésváltás – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Fekvésváltás
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Fekvésváltás
Unterrichtsmethode
szemléltetés
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Természetes, laza testtartás, komfortérzet megtalálása, biztonságos hangszertartás
Konzepte
Testtartás, balkéz érzetek, karsúly, skála, intonáció, népdal
Erforderliche Werkzeuge
Hegedű, vonó, kottaállvány, kotta, tájékoztató füzet, hangjegyfüzet
Dauer
30 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Dénes-Réger-Németh: Hegedű ABC
Editio Musica Budapest, Z.14098

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Elmondom, hogy a következő hetekben a
fekvésváltást fogjuk tanulni és ennek
előkészítéséhez milyen módszereket fogok
alkalmazni

Egyenes testtartás: fontos a természetesség
- tornagyakorlat: húzza föl a vállait a
füléhez, ebben a helyzetben vigye hátra,
majd ejtse le
- a hegedűtartásnál a nyakizmok oldottak
legyenek, a fej súlya lazán, de határozottan
billenjen a hegedűre
- ha a test bármely része szorít, akár az
arcizmok, akár a vádli, az akadályoztathatja
a többi izom oldottságát, minden izom
kihatással van a többire
- kérem, hogy érezze, hogy elterülnek a
cipőben a lábujjak, laza a lábfej
- a két kart úgy emeljük fel a magasba, hogy
a vállak ne feszüljenek, majd leejtjük őket,
engedve a föld vonzásának

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Skála pedagógus felügyeletével: ha
szükségét látom, akkor kap instrukciót akkor
is, miközben játszik
Megbeszéljük az előjegyzést, mielőtt
játszani kezdené a skálát. Elmondom, hogy - először külön vonóval, milyen vonásokat,
ritmusokat kérek. Figyelek, hogy telt,
egyenletes hangon, lendületes vonóhúzással
játsszon. A vonóhúzásnál az ujjak kövessék
a jobb kar természetes mozdulatainak
irányát. A billentés tenyérből történjen. A
kötéseken belül foglalja össze a hangokat.
Húrváltás gördülékeny legyen.

Verwendete Anwendungen
Canva
Evaluierungsplan

- Megkérdezem hogyan érezte magát az
órán, átbeszéljük, mire figyeljen az otthoni
gyakorlásnál
- Ő fogalmazza meg a tanult és gyakorlandó
feladatokat
- Beírom a tájékoztató füzetbe az
instrukciókat, házi feladatot

Differenzierung

Miután többször eljátssza az órán,
alájátszom az alsó szólamot, ezáltal a
növendék zenei élményhez jut.
Felhívom a növendék figyelmét, hogy ne
csak a saját szólamára figyeljen, a közös
zenélés élményére is.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

D-dúr skála vonásokkal, kötésekkel
Hej, Rózsa... népdal I.pos.