- Sorakozó, rendtartó intézkedések
- Térrajz ismertetése
- Célkitűzés: általános bemelegítés, labdás ügyesség fejlesztése
Labdás ügyességfejlesztés röplabdával:
- Futás labdával a kézben oda-vissza 2x
- Labda átadása fej körül futás közben
- Labda átadása csípő körül
- Csípő és fej körüli labdaátadás váltva
- Labda ujjakkal való terelgetése
- Magas térdemelés labdatartással
- Sarokemelés labda derék mögött
- Labdavezetés ügyesebb kézzel
- Labdavezetés ügyetlenebb kézzel
- Labdavezetés váltott kézzel
- Labdavezetés hátrafelé futással
- Páros lábon szökdelés labdavezetéssel
- Oldalazó galoppszökdelés labdavezetéssel
- Labda levegőben tartása pöcizéssel
III. Erősítés és nyújtás
- 30 hasprés
- 30 törzsemelés
- Nyújtó gyakorlatok
IV. Játékos rész
Kidobó játék:
- 1 labdával
- 2 labdával
- 3 labdával
- Erősítés
- Nyújtás
- Értékelés, elköszönés
1. Az értékelés célja
- A tanulók mozgásos aktivitásának visszajelzése
- Labdakezelési és koordinációs készségek fejlődésének nyomon követése
- Szabálykövetés és sportszerű magatartás erősítése
- Mozgás iránti motiváció növelése
2. Értékelési szempontok
Mozgásos teljesítmény:
- Feladatok pontos végrehajtása
- Labdakezelés biztonsága
- Koordináció és ritmusérzék
Magatartás és hozzáállás:
- Aktív részvétel
- Fegyelmezett viselkedés
- Szabályok betartása
Együttműködés:
- Csapatjátékban való részvétel
- Társak segítése, bátorítása
3. Értékelési módszerek
- Tanári megfigyelés
- Szóbeli visszajelzés
- Pozitív példák kiemelése
- Rövid önértékelés
4. Értékelés időpontjai
- Óra közben
- Játékos feladatok során
- Óra végén, összegzéskor
5. Differenciált értékelés
- Egyéni képességekhez igazított visszajelzés
- Fejlődés hangsúlyozása
- Igyekezet és részvétel értékelése
6. Visszajelzés formája
- Pozitív, bátorító
- Rövid, érthető
- Konkrét megfigyelésekre épülő
7. Pedagógiai kapcsolódás
- Motoros képességek fejlesztése
- Szociális kompetenciák erősítése
- Egészséges életmódra nevelés