- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii
A diákok NotebookLM segítségével készített videót (7 perces) kapnak előzetesen a Classroom csoportba, mellyel az előzetes tudásukat feleleveníthetik (MP4 fájl, linket nem tudtam generálni, így nem tudom feltölteni). A mesterséges inteligencia által generált videóban néhány csekély hiba maradt, erre előzetesen felhívom a figyelmüket, hogy keressenek benne hibát.
Ráhangolódás – hibakeresés és megbeszélés (5 perc)
Tanár: röviden rákérdez, ki nézte meg a NotebookLM videót (A háromszögek titkos nyelve).
Diákok: megosztják, milyen hibákat találtak a videóban.
Közös megbeszélés: a hibák kijavítása, helyes definíciók kiemelése.
👉 Cél: kritikus gondolkodás fejlesztése, előzetes tudás aktiválása.
Szögfüggvények definícióinak ismétlése (10 perc)
Tanár felrajzol egy derékszögű háromszöget, jelölésekkel (α szög, szemközti, melletti befogó, átfogó).
Diákok segítségével közösen felírják a definíciókat:
sin α = szemközti befogó / átfogó
cos α = melletti befogó / átfogó
tan α = szemközti befogó / melletti befogó
cot α = melletti befogó / szemközti befogó
Rövid megbeszélés: mikor melyik szögfüggvény alkalmazható.
Páros munka – könnyebb feladatok (15 perc)
Diákok párokba rendeződnek.
6 alapfeladat megoldása (ChatGPT feladatlap első része).
Tanár kéri, hogy minden pár a másik pár megoldását is ellenőrizze (ellenőrzés → metakognitív fejlesztés).
Gyors közös megbeszélés: tipikus hibák kiemelése.
Közös munka a táblánál – összetettebb feladatok (10 perc)
4 összetettebb feladat (ChatGPT feladatlap második része).
Tanár vezeti a megoldást, a diákokat is bevonva.
Példák gyakorlati alkalmazással (pl. magasságmérés, árnyékproblémák).
Óra lezárása – összegzés (3 perc)
Rövid kérdés-felelet: Mit tanultunk, mi volt új?
Rámutatás: mesterséges intelligencia segíthet a tanulásban, de kritikusan kell hozzáállni.
Házi feladat
Feladat: a Classroom felületén elérhető GammaAI-prezentáció megtekintése.
Teendő: 3 benne található feladat megoldása, megoldás beküldése a Classroomon keresztül.
A lassabban haladó párok kevesebb feladatot oldanak meg a 6 db alapfeladatból és több tanári segítséggel támogatható a feladatmegoldásuk.