A Learning Apps teljes körű felhasználásához regisztráció szükséges. Regisztráció nélkül is kereshetünk ugyan az alkalmazás adatbázisában és online használhatjuk ezeket a tananyagokat, azonban a tananyagszerkesztés és az osztályterem-funkciók használata így nem hozzáférhető.
Az alkalmazásnak van magyar menüje is. A magyar menüre váltás egyben a magyar nyelvű feladatsorokra váltást is jelenti. Az adatbázisban a nyelvváltás után a magyar nyelvű anyagokat fogjuk látni.
A főmenüből elérhetjük a már kész tankockák adatbázisát. 33 kategóriában (tantárgy) lehet válogatni különböző típusú, nehézségi fokú és eltérő korcsoportok számára létrehozott kész feladatokat.
A kész feladatokat átmásolva saját gyűjteményünkbe szerkeszthetjük, átalakíthatjuk saját igényeinknek megfelelően.
A főmenüből elérhetjük a szerkesztői felületet is és létrehozhatunk tankockákat: összesen 21 különféle feladattípus-sablonnal rendelkezik az alkalmazás (párkereső, csoportba rendezés, idővonal, egyszerű sorba rendezés, rövid válasz, hozzárendelés képeken, többválasztásos kvíz, hiányos szöveg, feladatmátrix, Legyen ön is milliomos!, csoportosítós kirakó, keresztrejtvény, szókereső, Mi hol van?, szavak és szirmok, lóverseny, párosítós memóriajáték, becslés, hozzárendeléses táblázat, kvíz szövegbevitellel).
A feladatok létrehozása egyszerű, lehet képeket, hanganyagokat és videókat is használni hozzájuk. Épp ezért tananyagokat tudunk létrehozni alsó tagozattól a gimnáziumi (líceumi) ciklus legfelsőbb osztályáig.
Minden feladatnál találkozunk a Feladat címe és a Feladat leírása mezőkkel. Ezeket feltétlenül töltsük ki! Az egyik a témát, a másik az elvégzendő feladatot jelöli.
Az egyes feladattípusok egyszerű, átlátható, jól strukturált és logikus szerkesztői menüvel rendelkeznek. Pl. a csoportba rendezéses feladatok esetén a csoporthoz adható újabb elemeket a csoport alatt rögtön megtaláljuk. Lehetőség van tetszőleges számú csoport létrehozására, ezekhez pedig tetszőleges számú elemet adhatunk hozzá a racionalitás határain belül.
Lehetőségünk van továbbá a szerkesztés során a feladatok finomhangolására: pl. az egyes elemek megjelenési sorrendjének beállítására egy csoporton belül, illetve beállíthatjuk a megjelenítés módját is (pl. kártyák egymásutáni, vagy egyidejű mutatása).
A feladatok végén visszajelzést tudunk adni a diáknak, akit megdicsérhetünk, mert sikeresen a megoldotta a feladványt. A Súgó-ban olyan információkat közölhetünk, amelyek a diákot a feladat megoldásában technikailag segítik (pl. Húzd a kártyákat a megfelelő csoportba!).
A kész feladatok megosztási lehetőségei: link, beágyazás, exportálás SCORM-kompatibilis csomagba vagy I-Book-ba, QR-kód.
Feladatainkat, beleértve a másoktól átvett tankockákat is, gyűjteményekbe rendezhetjük. A gyűjteményekbe rendezett feladatok tematikusan csoportosíthatók tetszőleges elrendezés szerint.
A gyűjtemények pótolják a - korábban létező, de aztán megszüntetett - osztályterem egyes funkcióit. Amennyiben a diákok beírják a nevüket a feladat megoldásakor, munkájuk az alkalmazáson keresztül nyomon követhető és értékelhető, valamint visszajelzéseket is lehet küldeni nekik.
- Bármilyen eszközről könnyen használható (tablet, telefon, laptop, asztali gép).
- A használathoz nem szükséges tanulói regisztráció.
- Egyszerű, felhasználóbarát felület: könnyen szerkeszthető és digitális kompetenciák szempontjából még könnyebben megoldható feladatokat tesz lehetővé, úgyhogy azon diákok számára is használható, akik nem állnak túl jól a digitális készségek területén.
- Egyéni, páros és csoportos munkára is lehetőséget biztosít.
- Belső keresőfelülettel rendelkezik: több ezer mások által készített tankocka között böngészhetünk, inspirálódhatunk.
- Az alkalmazás teljes mértékben ingyenes.
- Lehetővé teszi képek, hangfájlok, videók integrálását, így sokoldalú információbevitelt és szemléltetési lehetőséget biztosít.
- Rugalmas, sokoldalúan felhasználható alkalmazás.
- Sokoldalúan beépíthető más, komplex tananyagszerkesztő alkalmazások által létrehozott tananyagokba (pl. Livresq, Genially stb.).
- SCORM kompatibilis csomag formájában is importálható.
- Közvetlen felhasználói kapcsolatot biztosít olyan ingyenes, nem jogdíjas forrásokat tartalmazó internetes kép- mozgókép- és hanganyag-tároló felületekhez mint a Pixabay, Flickr, Wikipedia, Youtube.
- A szerkesztés folyamata egyszerű: rövid idő alatt létre tudunk hozni feladatokat.
- Nem rendelkezik tanteremmel és a feladatokat nem pontozza, így csak a helyes-téves feladatmegoldás ellenőrzése lehetséges.
- Összes munkánk nyilvánosnak számít, bárki felhasználhatja és szerkesztheti azokat (természetesen az eredeti verzió megmaradása mellett).
- Gyakorlófeladatok összeállítására használható.
- A tankockák beágyazhatóak más tananyagszerkesztőkkel (Genially, Livresq stb.) készített leckékbe vagy digitális tananyagokba, így segítve az egyes részek önálló tanulással való elsajátításának ellenőrzését vagy az olvasottak megértését.
- Az értékelés során akár tantermi oktatásban is használható, tanári ellenőrzés mellett.
- SCORM kompatibilis rendszerekbe beillesztve értékelésre is használható.
- A tananyag ismétlésére alkalmas az osztályteremben vagy az online oktatásban.
- Játékos otthoni vagy osztálytermi tanulásra, önellenőrzésre, önértékelésre is alkalmas.
- A feliratos, feladatok beiktatását is lehetővé tevő hang, film-típusú tankocka lehetőséget biztosít arra, hogy egy témával kapcsolatos információ és összefüggéshalmazt irányítottan figyeljünk meg és rendszerezzünk.
- A tankockák révén a művészetpedagógia is beilleszthető interdiszciplináris jelleggel tanítási gyakorlatunkba: a hozzárendeléses képek, feladatokkal és megfigyelési szempontok megadásával megszakítható és utána tovább játszható filmek, hanganyagok jó lehetőséget biztosítanak egy-egy művészeti vagy zenei alkotás irányított megfigyelésére.
- A tankockák térképekhez, diagramokhoz, sőt, műszaki tartalmú képekhez is lehetővé teszik egyes információk hozzárendelését, ami az interaktív szemléltetésen keresztül történő tanítást és tanulást segíti.
https://learningapps.org/view14005813 (Author: Uma Nageswari)
https://learningapps.org/view6115649 (Author: Marek Stopa)
https://learningapps.org/view19035142 (Szerző: Bóka Edit)
https://learningapps.org/view10322720 (Szerző: Hegyi Andrea)
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Interaktív feladatok
Interaktív feladatok
Az interaktív feladatok létrehozására szolgáló eszközök segítségével képek, vagy akár hang- és videófájlok beszúrásával készíthetünk online gyakorlófeladatokat, böngészhetünk mások által elkészített feladatlapok között, és módosíthatjuk is őket a saját céljainknak megfelelően.
Az így elkészített feladatokat újra és újra használhatjuk osztálytermi vagy online órán, de kiadhatjuk őket önálló gyakorlásra is.
Játékosítás
Játékosítás
Olvass bővebben erről az eszköztípusról a Játékalapú tanulás című oldalunkon!
Kvíz, teszt, szavazás
Kvíz, teszt, szavazás
Az online teszteket, kvízeket többször is felhasználhatjuk, megoszthatjuk – ha gyakorlásra szánjuk, ez nem jelent problémát.
Többnyire sokféle kérdéstípus közül válogathatunk, és a kiértékelésük is lényegesen egyszerűbb, mint a hagyományos teszteké.
Az online kérdőívek gyors visszajelzés gyűjtésére is alkalmasak, egy időben, akár név nélkül, így a tanár bármikor képet alkothat arról, hogy mennyire értették meg a diákok az anyagot.