Azonnali adatok gyűjthetők az értékeléshez, és ehhez a diákok részéről nem kell se papír-ceruza, se más eszköz.
A tanár kivetít egy kérdést. Maximum 4 válaszlehetőség közül kell a tanulónak kiválasztani a helyeset.
A tanulók a náluk levő nyomtatott kártyát a megfelelő irányba forgatva jelzik, hogy szerintük melyik válaszlehetőség a helyes (A,B,C vagy D). A tanár beszkenneli a tanulói kártyák kódjait, ekkor ő már látja, hogy az adott tanuló helyesen válaszolt-e vagy sem (zöld vagy piros pont jelenik meg a tanuló neve mellett a tanár eszközének kijelzőjén).
A kivetítőn mindenki látja (nevek nélkül), hogy melyik választ milyen arányban jelölték meg. A tanár ezt követően felfedheti a helyes választ, majd tovább lép a következő kérdésre.
Ez az értékelési eszköz az óra végén ún. kilépő kártyaként is alkalmazható.
A tanulók eredményei később visszanézhetők, ez lehetőséget ad arra, hogy beazonosítsuk, ki az, aki még nem sajátította el a kívánt mértékben a tananyagot, mi az a téma, ahol esetleg további magyarázatot kell beterveznünk.
- a tanulók névtelenül vesznek részt az értékelésben (csak a tanár tudja beazonosítani őket)
- az eszköz használata viszonylag könnyen elsajátítható
- nem kell hozzá a tanulók részéről digitális eszköz
- előre létrehozhatunk több témához kérdéssorokat, amelyeket később más osztályban, más tanévben már csak használnunk kell
- kellő gyakorlattal óra közben rögtönözve is tehetünk fel kérdést a diákoknak
- első alkalommal kicsit nehézkes lehet egyszerre 30 tanuló kártyáját beolvasni, ezért érdemes először kisebb körben kipróbálni, hogyan működik
- korlátozottak a lehetőségek (pl. meg kell jelölni a helyes választ, és csak egyféle kérdést lehet feltenni)
Regisztráció után létrehozunk egy (vagy több) csoportot/osztályt, majd hozzáadjuk a tanulókat. Amikor bevisszük a tanulók neveit, a rendszer mindegyikhez hozzárendel egy számot – ezek a számok szerepelnek a kártyákon. Fontos, hogy mindenki azt a számú kártyát kapja, amilyen szám a neve mellett van. Ezért érdemes már az elején névsorba rendezni a neveket.
Ezt követően elkezdhetjük írni a kérdéseket.
Beírjuk a kérdést, megadjuk a lehetséges válaszokat és bejelöljük közülük a helyes választ. Tölthetünk fel képet is a kérdéshez illusztrációnak.
Miután még további kérdéseket is adtunk hozzá, a végleges kérdéssort az adott osztályhoz/csoporthoz rendeljük.
Letöltjük és kinyomtatjuk a válaszkártyákat (ezek tulajdonképpen beolvasható kódok, ezzel tudja a tanuló az adott kérdésre adott válaszát kifejezni azáltal, hogy az A, B, C, vagy D betűt mutatja a tanár felé, aki a válaszokat beszkenneli).
Letöltjük az eszközünkre (telefon vagy tablet) a Plickers alkalmazást.
Amikor az órán elérkezik az értékelés ideje, a kérdést kivetítjük, a tanulók felmutatják a kártyát, ezt beszkenneljük, így megkapjuk az eredményeket.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Kvíz, teszt, szavazás
Kvíz, teszt, szavazás
Az online teszteket, kvízeket többször is felhasználhatjuk, megoszthatjuk – ha gyakorlásra szánjuk, ez nem jelent problémát.
Többnyire sokféle kérdéstípus közül válogathatunk, és a kiértékelésük is lényegesen egyszerűbb, mint a hagyományos teszteké.
Az online kérdőívek gyors visszajelzés gyűjtésére is alkalmasak, egy időben, akár név nélkül, így a tanár bármikor képet alkothat arról, hogy mennyire értették meg a diákok az anyagot.