A Nearpoddal lehetőségünk nyílik interaktív leckéket készíteni. Az eszköz azt teszi lehetővé, hogy prezentációinkba beépíthessünk kvízkérdéseket, reflektáló kérdéseket, interaktív feladatokat, kollaboratív eszközöket. A Nearpod segítségével minden egyes tanuló tevékenységét figyelemmel követhetjük a tanórán, ugyanis a rendszer valós időben közvetíti nekünk a megadott válaszokat, az elrontott kérdéseket, a reflexiókat, az egyéni vagy csoportos feladatmegoldást. Ez a fajta interaktivitás osztályteremi környezetben és a távoktatásban is egyaránt hasznosnak bizonyul, hiszen így minden tanuló válaszát láthatjuk, nem csak azokét, akik általában aktívak szoktak lenni a tanórán.
A rendszer egyszerű kezelőfelülettel rendelkezik, könnyen és gyorsan lehet vele dolgozni. Arra is lehetőségünk van, hogy a már meglévő, ppt formátumban lévő prezentációinkból induljunk ki, és azokat töltsük meg interaktív tartalommal.
A rendszer videószerkesztőjével kérdéseket, feladatokat szúrhatunk be a bemutatni kívánt videó adott pontjaira, amelyekre a diákoknak helyben kell válaszolniuk – így ellenőrizhetjük a megértést, illetve felhívhatjuk a figyelmüket adott szempontokra, amiket kövessenek a film folyamán.
- Növeli a tanulói interaktivitást
- Folyamatosan követhetjük minden tanuló tevékenységét
- Azonnali visszajelzés tanárnak és tanulónak egyaránt
- Angol kezelőfelület
- Bizonyos eszközöket csak akkor használhatunk, ha előfizetéssel rendelkezünk
Az interaktív leckéinket és videóinkat felhasználhatjuk élőben akár az osztályteremben, akár a távoktatás folyamán. A rendszer által megadott kódot vagy linket megosztjuk a tanulóinkkal, így ők a saját eszközüket használva követik a tananyagot és válaszolják meg a kérdéseket, oldják meg a feladatokat. Filmvetítésnél lehetőségünk van arra, hogy a diákok eszközén csak a kérdések jelenjenek meg a vetítés adott pontjain.
Otthoni tanulásra is kioszthatjuk az interaktív tananyagot, illetve videót. Ekkor a diákok a saját ritmusukban haladnak végig a tananyagon/nézik meg a filmet. A filmet csak akkor tudják végignézni, ha megválaszolták a feltett kérdéseket.
Zsigmond Ilka: Nearpod magyarul - videósorozat
1. A Nearpod nyitóoldal rövid bemutatása
2. A Nearpod oldal részletes bemutatása
3. Nearpod beállítások
4. A Nearpod lecketára
5. Nearpod bemutató készítése a Nearpod oldaláról
6. Nearpod készítése Google Diák bővítményeként
7. Nearpod szövegfelolvasó és hangüzenet opciók
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Interaktív feladatok
Interaktív feladatok
Az interaktív feladatok létrehozására szolgáló eszközök segítségével képek, vagy akár hang- és videófájlok beszúrásával készíthetünk online gyakorlófeladatokat, böngészhetünk mások által elkészített feladatlapok között, és módosíthatjuk is őket a saját céljainknak megfelelően.
Az így elkészített feladatokat újra és újra használhatjuk osztálytermi vagy online órán, de kiadhatjuk őket önálló gyakorlásra is.
Prezentáció
Prezentáció
Ha a szokásos PowerPoint-prezentáció helyett más prezentációs eszközzel készítünk tananyagot, sokszor már az is félsiker.
Idő hiányában a korábban elkészített ppt-t néhány lépésben mozgalmasabb videóvá alakíthatjuk. Válasszuk azt, hogy Mentés másként, majd mentsük el a prezentációt .mp4 formátumba, és készen is vagyunk.
Játékosítás
Játékosítás
Olvass bővebben erről az eszköztípusról a Játékalapú tanulás című oldalunkon!
Kvíz, teszt, szavazás
Kvíz, teszt, szavazás
Az online teszteket, kvízeket többször is felhasználhatjuk, megoszthatjuk – ha gyakorlásra szánjuk, ez nem jelent problémát.
Többnyire sokféle kérdéstípus közül válogathatunk, és a kiértékelésük is lényegesen egyszerűbb, mint a hagyományos teszteké.
Az online kérdőívek gyors visszajelzés gyűjtésére is alkalmasak, egy időben, akár név nélkül, így a tanár bármikor képet alkothat arról, hogy mennyire értették meg a diákok az anyagot.