- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az óra előtt ötletbörze, segédanyagként a korábbi ppt bemutató vázlatát és törzsanyagot kaptak meg a tanulók. Végig néztük a bujtással szaporítható, növények herbáriumban elkészített anyagát, gyakoroltuk a magyar és latin elnevezéseket.
Átbeszéltük a microsoft sway kezelését, alkalmazási lehetőségeit - a projekt végére kitűzött cél megvalósításához rendelkezésükre bocsájtottam az osztályteremben levő számítógép használatát.
Megbeszélték a tanulók a projekten belüli vállalásokat, kinek mi lesz a feladata, helyileg hol tudnak tájékozódni a gyakorlati részeket illetőleg, ki-kik fogják a kész anyagokat rendszerezni és egy microsoft sway bemutatóban elkészíteni.
Rendelkezésükre állok a projekt időtartama alatt nemcsak, mint facilitátor, hanem a digitális eszközök nyújtotta technikai megvalósításkor - elakadás esetén gyakorlati segítőként veszek részt a projektben.
Didaktikai céljaim:
Motiválás: a tanulási kedv szinten tartása
Aktivizálás: a tanuló belső aktivitásának kialakítása vagy fenntartása (figyelem-koncentráció, gondolkodási intenzitás, emlékezeti élénkség stb.)
Érthetőség: a tananyag tanulhatóvá tétele
Fokozatosság: az előzetes ismeretekre építve
Tartósság: az elsajátított ismeretek jártasságok, készségek beépítése a tanulók személyiségébe
Differenciálás: ez ebben az esetbe automatikus, a projekt munka egyik lényege, hogy a a tanulók saját magukat differenciálják
Visszacsatolás: a cél megvalósítása esetén a közös öröm és az anyag felhasználhatósága más osztályokban is.
Bevezetésként átbeszéltük a projekt lépéseit, eszközeit, helyét, időtartamát, a vállalt feladatokat és a kitűzött célt. Közösen átnéztük gondolattérképen a szaporítási módokat.
https://www.mindomo.com/hu/mindmap/94f50a065ac1b00496a60d13a68a2259
A tanulók 5 foglalkozás időtartamban önállóan próbálnak eljutni a végcél felé.
1. alkalommal a bevezetésre-ötletbörzére került sor.
2.-3. alkalommal mindenki a vállalásának megfelelően hozzájárult a projekt megvalósításához. Ehhez nagyrészt az interneten fellelhető anyagot és a gyakorlati oktatásuk során a tankertészetben megtalálható növényanyagot használták.
4.-5. alkalommal a kész munkákat rendszerezték, a microsoft sway alkalmazással elkészítették az anyagot. 5. óra végén került sor a bemutatásra.
A tanulók iskolán kívül különböző, általuk ismert digitális platformon tartják egymással a kapcsolatot, hogy a feladatot időre, az általuk felépített módon tudják kivitelezni.
https://sway.office.com/VOXpnJJj3o056jrs?ref=Link
Az értékelés formatív jellegű, végig kíséri a teljes folyamatot. Az önértékelésnek és a diákok egymás közötti értékelésének nagy szerepe volt. Az egész értékelési rendszer lényege és célja az volt, hogy mindenki a saját fejlődési maximumát tudja nyújtani a projekt megvalósítása során, illetve motivációja legyen szintet lépni, saját magához képest.
A facilitátornak külön differenciálást nem kell megvalósítania, a módszer lehetővé teszi, hogy a tanulók a teljes folyamat során önmagukat differenciálják.
A házi feladat - mint a rögzítés utolsó fázisa, a learningapps felületén került megvalósításra.
https://learningapps.org/display?v=psxq4e81a22