Az ivartalan szaporítási módok- A bujtás – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Topic, learning area
Faiskolai szaporítási módok: Bujtás
Vocational subject(s)
Grade
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
vizuális megfigyelőképesség, rendszerező képesség, gondolkodás, írásbeli kifejezőkészség, ok-okozati kapcsolatok felismerése, probléma megoldó képesség fejlesztése
Teaching method
projektalapú tanulás
Learning and development goals
Az ivertalan szaporítási módok ismétlése, a bujtással kapcsolatos ismeretek felelevenítése, rendszerezése, rögzítése, a későbbiekben alkalmazása a gyakorlatban
Concepts
ivaros és ivartalan szaporítás, közönséges,-por,-hullámos,-fej, feltöltéses és sugaras bujtás
Required tools
írószerszámok-papír, internetes segédanyagok, számítógép, telefon a fényképezéshez, tankertészet, növények
Duration
5 foglalkozás
Materials released before class or for a project

Az óra előtt ötletbörze, segédanyagként a korábbi ppt bemutató vázlatát és törzsanyagot kaptak meg a tanulók. Végig néztük a bujtással szaporítható, növények herbáriumban elkészített anyagát, gyakoroltuk a magyar és latin elnevezéseket.

Átbeszéltük a microsoft sway kezelését, alkalmazási lehetőségeit - a projekt végére kitűzött cél megvalósításához rendelkezésükre bocsájtottam az osztályteremben levő számítógép használatát.

Megbeszélték a tanulók a projekten belüli vállalásokat, kinek mi lesz a feladata, helyileg hol tudnak tájékozódni a gyakorlati részeket illetőleg, ki-kik fogják a kész anyagokat rendszerezni és egy microsoft sway bemutatóban elkészíteni.

Rendelkezésükre állok a projekt időtartama alatt nemcsak, mint facilitátor, hanem a digitális eszközök nyújtotta technikai megvalósításkor - elakadás esetén gyakorlati segítőként veszek részt a projektben.

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Didaktikai céljaim:
Motiválás: a tanulási kedv szinten tartása
Aktivizálás: a tanuló belső aktivitásának kialakítása vagy fenntartása  (figyelem-koncentráció, gondolkodási intenzitás, emlékezeti élénkség stb.)
Érthetőség: a tananyag tanulhatóvá tétele
Fokozatosság: az előzetes ismeretekre építve
Tartósság: az elsajátított ismeretek jártasságok, készségek beépítése a tanulók személyiségébe
Differenciálás: ez ebben az esetbe automatikus, a projekt munka egyik lényege, hogy a a tanulók saját magukat differenciálják
Visszacsatolás: a cél megvalósítása esetén a közös öröm és az anyag felhasználhatósága más osztályokban is.

Bevezetésként átbeszéltük a projekt lépéseit, eszközeit, helyét, időtartamát, a vállalt feladatokat és a kitűzött célt. Közösen átnéztük gondolattérképen a szaporítási módokat. 


https://www.mindomo.com/hu/mindmap/94f50a065ac1b00496a60d13a68a2259

Implementation of the lesson / project plan

A tanulók 5 foglalkozás időtartamban önállóan próbálnak eljutni a végcél felé.

1. alkalommal a bevezetésre-ötletbörzére került sor.

2.-3. alkalommal mindenki a vállalásának megfelelően hozzájárult a projekt megvalósításához. Ehhez nagyrészt az interneten fellelhető anyagot és a gyakorlati oktatásuk során a tankertészetben megtalálható növényanyagot használták.

4.-5. alkalommal a kész munkákat rendszerezték, a microsoft sway alkalmazással elkészítették az anyagot. 5. óra végén került sor a bemutatásra.

A tanulók iskolán kívül különböző, általuk ismert digitális platformon tartják egymással a kapcsolatot, hogy a feladatot időre, az általuk felépített módon tudják kivitelezni.

 

https://sway.office.com/VOXpnJJj3o056jrs?ref=Link

Used digital devices
Mindomo
Tankockák (Learningapps)
Sway
Evaluation plan

Az értékelés formatív jellegű, végig kíséri a teljes folyamatot. Az önértékelésnek és a diákok egymás közötti értékelésének nagy szerepe volt. Az egész értékelési rendszer lényege és célja az volt, hogy mindenki a saját fejlődési maximumát tudja nyújtani a projekt megvalósítása során, illetve motivációja legyen szintet lépni, saját magához képest.

Differentiation

A facilitátornak külön differenciálást nem kell megvalósítania, a módszer lehetővé teszi, hogy a tanulók a teljes folyamat során önmagukat differenciálják.

Homework, project task

A házi feladat - mint a rögzítés utolsó fázisa, a learningapps felületén került megvalósításra.

 

https://learningapps.org/display?v=psxq4e81a22