Az ivartalan szaporítási módok- A bujtás – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Argomento / Materia
Faiskolai szaporítási módok: Bujtás
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
vizuális megfigyelőképesség, rendszerező képesség, gondolkodás, írásbeli kifejezőkészség, ok-okozati kapcsolatok felismerése, probléma megoldó képesség fejlesztése
Metodo didattico
projektalapú tanulás
Obiettivi di apprendimento
Az ivertalan szaporítási módok ismétlése, a bujtással kapcsolatos ismeretek felelevenítése, rendszerezése, rögzítése, a későbbiekben alkalmazása a gyakorlatban
Concetti
ivaros és ivartalan szaporítás, közönséges,-por,-hullámos,-fej, feltöltéses és sugaras bujtás
Strumenti necessari
írószerszámok-papír, internetes segédanyagok, számítógép, telefon a fényképezéshez, tankertészet, növények
Durata
5 foglalkozás
Materials to be shared before the lesson/project task

Az óra előtt ötletbörze, segédanyagként a korábbi ppt bemutató vázlatát és törzsanyagot kaptak meg a tanulók. Végig néztük a bujtással szaporítható, növények herbáriumban elkészített anyagát, gyakoroltuk a magyar és latin elnevezéseket.

Átbeszéltük a microsoft sway kezelését, alkalmazási lehetőségeit - a projekt végére kitűzött cél megvalósításához rendelkezésükre bocsájtottam az osztályteremben levő számítógép használatát.

Megbeszélték a tanulók a projekten belüli vállalásokat, kinek mi lesz a feladata, helyileg hol tudnak tájékozódni a gyakorlati részeket illetőleg, ki-kik fogják a kész anyagokat rendszerezni és egy microsoft sway bemutatóban elkészíteni.

Rendelkezésükre állok a projekt időtartama alatt nemcsak, mint facilitátor, hanem a digitális eszközök nyújtotta technikai megvalósításkor - elakadás esetén gyakorlati segítőként veszek részt a projektben.

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Didaktikai céljaim:
Motiválás: a tanulási kedv szinten tartása
Aktivizálás: a tanuló belső aktivitásának kialakítása vagy fenntartása  (figyelem-koncentráció, gondolkodási intenzitás, emlékezeti élénkség stb.)
Érthetőség: a tananyag tanulhatóvá tétele
Fokozatosság: az előzetes ismeretekre építve
Tartósság: az elsajátított ismeretek jártasságok, készségek beépítése a tanulók személyiségébe
Differenciálás: ez ebben az esetbe automatikus, a projekt munka egyik lényege, hogy a a tanulók saját magukat differenciálják
Visszacsatolás: a cél megvalósítása esetén a közös öröm és az anyag felhasználhatósága más osztályokban is.

Bevezetésként átbeszéltük a projekt lépéseit, eszközeit, helyét, időtartamát, a vállalt feladatokat és a kitűzött célt. Közösen átnéztük gondolattérképen a szaporítási módokat. 


https://www.mindomo.com/hu/mindmap/94f50a065ac1b00496a60d13a68a2259

Realizzazione della lezione / project task

A tanulók 5 foglalkozás időtartamban önállóan próbálnak eljutni a végcél felé.

1. alkalommal a bevezetésre-ötletbörzére került sor.

2.-3. alkalommal mindenki a vállalásának megfelelően hozzájárult a projekt megvalósításához. Ehhez nagyrészt az interneten fellelhető anyagot és a gyakorlati oktatásuk során a tankertészetben megtalálható növényanyagot használták.

4.-5. alkalommal a kész munkákat rendszerezték, a microsoft sway alkalmazással elkészítették az anyagot. 5. óra végén került sor a bemutatásra.

A tanulók iskolán kívül különböző, általuk ismert digitális platformon tartják egymással a kapcsolatot, hogy a feladatot időre, az általuk felépített módon tudják kivitelezni.

 

https://sway.office.com/VOXpnJJj3o056jrs?ref=Link

Applicazioni utilizzate
Mindomo
Tankockák (Learningapps)
Sway
Programma di valutazione

Az értékelés formatív jellegű, végig kíséri a teljes folyamatot. Az önértékelésnek és a diákok egymás közötti értékelésének nagy szerepe volt. Az egész értékelési rendszer lényege és célja az volt, hogy mindenki a saját fejlődési maximumát tudja nyújtani a projekt megvalósítása során, illetve motivációja legyen szintet lépni, saját magához képest.

Differenziazione

A facilitátornak külön differenciálást nem kell megvalósítania, a módszer lehetővé teszi, hogy a tanulók a teljes folyamat során önmagukat differenciálják.

Compiti a casa, project task

A házi feladat - mint a rögzítés utolsó fázisa, a learningapps felületén került megvalósításra.

 

https://learningapps.org/display?v=psxq4e81a22