- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
1. Szöveges forrás:
- "A Kádár-rendszer a szocialista Magyarország egyik legmeghatározóbb időszaka, amely 1956-tól 1989-ig tartott."
- Forrás: [Magyar Történelem Online](https://example.com)
2. Képi forrás:
- Fotók Kádár Jánosról és a korszak jellemző eseményeiről.
MI segítsége a Kádár-rendszer életmódjához
: [A Kádár-korszak életmódja - Érettségi.com](https://erettsegi.com/tetelek/tortenelem/a-kadar-korszak-eletmodja/)
: [Életmód és mindennapok a Kádár-korszakban - Érettségi tételek](https://erettsegitetelek.com/2020/09/eletmod-es-mindennapok-a-kadar-korszakban/)
: [Történelem 12. - IV. A Kádár-korszak - nkp](https://nat2012.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_12/lecke_04_026
1. Bevezetés (5 perc):
- Köszöntés és rövid ismertetés az óra témájáról.
- Kérdések feltevése: Mit tudtok a Kádár-rendszerről? Milyen képek, érzések, gondolatok jutnak eszetekbe róla?
2. Előadás (15 perc):
- Prezentáció a Kádár-rendszer társadalmi és gazdasági hátteréről.
- A korszak jellemzői: politikai rendszer, gazdasági helyzet, a gulyáskommunizmus fogalma.
- Az életmód alakulása: lakáshelyzet, munka és szabadidő, fogyasztói szokások.
Előadás forrásai:
1. Szöveges forrás:
- "A Kádár-korszakban az életszínvonal folyamatosan nőtt, miközben a politikai elnyomás és a cenzúra is jelen volt. A gazdasági reformoknak köszönhetően a mindennapi élet kényelmesebbé vált."
- Forrás: [Magyar Történelem Online](https://example.com)
2. Képi forrás:
- Képek a lakótelepekről és a korabeli lakásbelsőkről.
- Fotók a mindennapi életről: boltok, piacok, közlekedés.
3. Forráselemzés és csoportmunka (15 perc):
- Diákok kisebb csoportokban dolgoznak, és különböző forrásokat elemeznek (újságcikkek, fotók, statisztikák).
- Feladat: Milyen képet festenek ezek a források a mindennapi életről a Kádár-rendszer idején? Milyen különbségeket és hasonlóságokat fedeznek fel a mai élethez képest?
Forráselemzés forrásai:
1. Szöveges forrás:
- Újságcikk a korszakról: "A Kádár-korszak lakáspolitikája nagyban hozzájárult a lakhatási problémák enyhítéséhez."
- Statisztikák a korabeli életszínvonalról: jövedelem, fogyasztási szokások.
2. Képi forrás:
- Korabeli újsághirdetések és plakátok.
- Fotók a mindennapi életről: lakásbelsők, családi események.
4. Megbeszélés és értékelés (10 perc):
- A csoportok beszámolnak a munkájukról és megosztják az elemzéseiket a többiekkel.
- Közös beszélgetés az elemzett források alapján, a tanár moderálásával.
- Reflexió: Mit tanultunk a Kádár-rendszer életmódjáról? Hogyan értékeljük ezt az időszakot?
5. Lezárás (5 perc):
- Rövid összefoglalás az óra főbb tanulságairól.
- Házi feladat ismertetése:
Egy rövid esszé írása a Kádár-rendszer egyik jellemző aspektusáról.
Előrejelzés a következő órára:
A korszakhoz kapcsolódóan egy tesztet fogok íratni velük a tanultakkal kapcsolatban.
Csatoltam a tesztet és a javítókulcsot.
Készítés módja: Copilot
A következő órán egy 30 perces tesztfeladatot íratok velük.
SNI-s és BTM-N-s diákokat is tanítok, folyamatosan figyelem őket, hogy tudják-e követni a tanórát, le tudnak-e mindent írni. a csoportmunkás feladatoknál minden csoportba beosztok egy-egy ilyen diákot.
- Házi feladat ismertetése:
Egy rövid esszé írása a Kádár-rendszer egyik jellemző aspektusáról.