- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Mindhárom balladát előzetesen feldolgoztuk az alábbi szempontok szerint: téma, a szereplők közti viszonyrendszer, balladai konfliktus, a jelképes motívumok, bűn és bűnhődés motívuma, szerkesztésmód. A Moodle-on a témával kapcsolatban kisfilmeket, oktatóvideókat kellett megtekinteniük a diákoknak.
Otthoni feladatok
1. A 4 fős csoportoknak készíteniük kell egy szófelhőt egy választott Arany-balladához! (Szondi két apródja, Ágnes asszony, V.László)
2. Ki kell egészíteniük a választott ballada szövegét belső hangokkal! Szólaltassák meg a belső hangokat!
A tanultak felidézése, az előzetes feladatok bemutatása.
A feladatok leosztása
1. Az első csoport keresse meg és értelmezze a közös motívumot az adott balladákban!
2. A második csoport vizsgálja meg a ballada előadásmódját! Milyen cselekménymozzanatokra kerül a hangsúly, mely részletek maradnak homályban?
3. A harmadik csoport vizsgálja meg milyen műnembe sorolható a ballada, milyen műnemi sajátosságokat foglal magába. Példákkal szemléltesse válaszát!
4. A negyedik csoport elemezze a balladákban kibontakozó konfliktust, annak okát és szerepét!
5. Az ötödik csoport foglalja össze a balladák szerkezeti sajátosságait!
A csoportok értékelik, ha szükséges, kiegészítik egymás válaszait, megoldásait.
A ballada műfaji sajátosságainak összefoglalása a tanultak alapján tankocka segítségével.