Szektor
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Természettudományok, matematika és statisztika
Témakör, tanulási terület
Tápanyagtartalom meghatározása
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
gyakorlatiasság, kombinációs kézségek, csapatmunka
Módszer, tanulásszervezési
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok képesek a periódusos rendszerrel dolgozni és alapvető számítási műveleteket elvégezni a feladatokhoz. A gyakorlati feladattal jobban átlátják az összefüggéseket és az elméleti tanulnivalók is jobban beépülnek.
Fogalmak
vegyjelek, analitika
Szükséges eszközök
Analtikai mérleg
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
A feladatokhoz szükséges oldatok felírás. Kalibrációhoz hígítási sorozat felvázolása és táblázatba foglalása a füzetbe. Moláris tömegek kiszámolása, vegyjelek alkalmazása. A kísérleti óra előkészítése során kevesebb időt szántunk az egyes feladatrészek számára, mint amennyi idő alatt valójában megvalósítható. Szerencsére dupla óra állt rendelkezésünkre, ami 45 percbe nem fért bele, azt be tudtuk fejezni a következő órán.
Az óra / projekt megvalósítása
Az óra zökkenőmentesen zajlott, mindenki kedvvel végezte a rá bízott feladatot, segítették egymást a kivitelezésben a tanulók. A két gyengébb képességű tanulónk kapta a leglátványosabb feladatot mindkét csoportban, egyikük a pipettát, másikuk a mérleget kezelte, így nekik is volt sikerélményük, nem így az óra elején, mikor füzetben dolgoztak.
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
Spektrofotométer, autokláv
Értékelési terv
Ellenőrző kérdések
önreflexió a gyakorlatok során
összegzés